رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

سیستم ایمنی معیار اصلی انتخاب همسر

افراد معمولا در نخستین برخوردهایی که با دیگران یا همسر آینده خود دارند، از معیارهایی چون ظاهر، نوع لباس پوشیدن و اخلاق و رفتار برای شناخت او استفاده می‌کنند اما محققان به تازگی دریافتند که سیستم ایمنی در این میان نقش مهمی ایفا می‌کند.

به گزارش اینتیتر به نقل جماران، سال‌ها قبل روان‌شناسان به این نکته اشاره کرده بودند که بدن انسان تکامل یافته و قادر به توسعه اولین خط دفاعی در برابر بیماری‌هایی موسوم به سیستم ایمنی رفتاری است. فعال شدن این سیستم ایمنی روی نوع برداشت آدمی از دیگران تأثیر می‌گذارد. در واقع سیستم ایمنی بدن به ضمیر ناخودآگاه فرد کمک می‌کند تا افرادی را که با داشتن سرفه‌های متعدد، عطسه یا علائم احتمالی بیماری، سلامت آنها را تهدید می‌کنند، شناسایی کند.

بنابراین، با فعال شدن سیستم ایمنی رفتاری، تمایل و گرایش فرد به کسانی که سلامتی آنها را تهدید نمی‌کنند، بالاتر می‌برد. نتایج به دست آمده از تحقیقاتی که محققان روی شماری از افراد انجام دادند، نشان می‌دهد افرادی که مبتلا به بیماری هستند، کم‌ترین میزان توجه را از اطرافیان دریافت می‌کنند و گرایش دیگران نسبت به آنها کم‌تر است. در واقع، با فعال شدن سیستم ایمنی رفتاری، معیارهایی از قبیل بیماری که به طور ناخودآگاه در درون مورد توجه است، هنگام ارتباط با دیگران نمایان می‌شود.

نتایج به دست آمده نشان می‌دهد که بین تمایل برای برقراری ارتباط با یک فرد و نیاز به محافظت از سلامتی جسم و دور ماندن از تهدیدات، بدن ما همیشه دور ماندن از بیماری‌ها را انتخاب می‌کند. با این توصیفات، انتخاب همسر آینده کمی چالش‌برانگیزتر و دشوارتر می‌شود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.