ثبت قیمت کالاها در سامانه ۱۲۴ الزامی شد

سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان و سازمان تعزیرات حکومتی در اطلاعیه مشترکی در ۱۸ اردیبهشت ماه امسال بر ممنوعیت هرگونه افزایش قیمت کالا و خدمات به بهانه تغییر نرخ ارز تاکید کردند، زیرا تامین و پرداخت ارز برای همه مصارف قانونی تعریف شده است.

به گزارش اینتیتر به نقل از سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان، در این اطلاعیه آمده است: برای نظارت دقیق، هدفمند، موثر و برخورد سریع با متخلفان، لازم است همه تولیدکنندگان، واردکنندگان و عرضه کنندگان کالا و خدمات که از ارز رسمی (دلار ۴۲۰۰ تومان) بهره مند شده و می شوند، نسبت به تعیین قیمت کالا و خدمات خود براساس ضوابط قیمت گذاری مصوب هیات تعیین و تثبیت قیمت ها که در سامانه این سازمان به نشانی www.cppo.ir در دسترس است، اقدام کنند.

در این اطلاعیه از همه تولیدکنندگان، واردکنندگان و عرضه کنندگان کالا و خدمات خواسته شده تا فهرست قیمت ها را برای ثبت در سامانه اطلاع رسانی قیمت کالا و خدمات (به نشانی www.124.ir) به ادارات کل تخصصی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ارایه کنند.

در این اطلاعیه آمده است: قیمت های اعلامی باید منطبق با ضوابط یادشده باشد؛ ضمن اینکه مسئولیت هرگونه مغایرت قیمت ها برعهده اشخاص حقیقی و حقوقی ذیربط بوده و هرگونه خودداری از درج قیمت و عرضه کالا و خدمات با نرخ های غیرمتعارف در اسرع وقت رسیدگی و اعمال قانون خواهد شد.

براساس اطلاعیه سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان، شهروندان می توانند با شماره تلفن های ۵۴ و۲۶۲۰۰۰۵۳ برای راهنمایی و هماهنگی نحوه ارایه اطلاعات و ثبت قیمت اقدام تماس گرفته و همچنین تخلف ها را از طریق سامانه ۱۲۴ برای پیگیری اطلاع رسانی کنند.

 

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.