آپدیت جدید iOS دسترسی نفوذ پلیس را می‌بندد

برای ماه‌ها، پلیس آمریکا از دستگاه GrayKey بهره می‌برد تا به آیفون مجرمینی که دستگیر کرده دسترسی پیدا کند. این دستگاه دست‌کم توسط پنج آژانس فدرال و در پنج ایالت مورد استفاده قرار گرفته اما با آپدیت جدید iOS اپل قابلیت جدیدی را به iOS 12 می‌افزاید که دست پلیس را برای استفاده از دستگاه GrayKey می‌بندد.

به گزارش اینتیتر به نقل از دیجیاتو، با این ویژگی جدید، در صورت باز نشدن قفل گوشی طی یک ساعت گذشته، آیفون تمام ارتباطات خود از طریق پورت USB را قطع می‌کند. وقتی که یک ساعت بگذرد، پورت USB فقط به عنوان شارژر می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. یعنی پلیس زمان بسیار اندکی برای استفاده از دستگاه GrayKey دارد.

به گزارش Engadget، این قابلیت USB Restricted Mode نام دارد و در نسخه بتای توسعه دهندگان iOS 12 و iOS 11.4.1 قرار دارد اما این اولین بار است که به صورت رسمی شاهد عرضه عمومی آن هستیم.

گرچه این موضوع از لحاظ سیاسی حساسیت‌زا است اما وجود چنین قابلیتی هر نوع خطری که از طریق پورت لایتنینگ ایجاد شود را از بین می‌برد که تکنیک GrayKey یکی از آن‌ها به حساب می‌آید. اپل این اقدام را در جهت امنیت کلی اعلام کرده و نه مقابله با مجریان قانون.

در بیانیه اپل آمده: «ما مدام در حال قدرت بخشیدن به حفاظ امنیتی در همه محصولات اپل هستیم تا از مشتریان در برابر هکرها، دزدان هویت و نفوذ به داده‌های شخصی‌شان محافظت کنیم.»

 

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.