اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه، بیست و سوم خرداد ماه) هیات دولت در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالاتشان پاسخ دادند.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، مشروح گفت‌وگوهای محمود واعظی رییس دفتر رییس‌جمهور، سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش، معصومه ابتکار معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده، علی ربیعی وزیر رفاه، کار و تعاون اجتماعی، شهیندخت مولاوردی دستیار ویژه رییس‌جمهور در امور حقوق شهروندی ، عیسی کلانتری رییس سازمان حفاطت محیط زیست و اردکانیان وزیر نیرو با خبرنگاران را می‌توانید در لینک‌های زیر دنبال کنید.

نتیجه تعرض به دانش‌آموزان اگر لازم بود اعلام می‌شود/ دریافت اجباری کمک به مدرسه؛ ممنوع

سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش گفت: تیمی را موظف کردیم تا تخلفات هنگام ثبت‌نام دانش‌آموزان را گزارش دهد تا مجدد شاهد عدم ثبت‌نام دانش‌آموزان به بهانه عدم پرداخت کمک به مدرسه نباشیم؛ کمک به مدرسه نباید اجباری باشد. وی در ارتباط با تعرض به دانش‌آموزان در یکی از مدارس تهران، گفت: ابتدا باید مقام‌های قضایی کار خود را انجام دهند و ما نتیجه را اگر لازم بود خدمت شما اعلام خواهیم کرد.

۸۰ درصد از اقشار آسیب‌پذیر برنامه حمایت غذایی دریافت کرده‌اند

علی ربیعی وزیر رفاه، کار و تعاون اجتماعی با اعلام اینکه ۸۰ درصد از اقشار آسیب‌پذیر برنامه حمایت غذایی دریافت کرده‌اند، افزود: برنامه حمایت غذایی از اقشار آسیب‌پذیر هر ماه ادامه دارد، مثل غذارسانی به کودکان روستاهای محروم و مرزی ؛ این کار همیشگی است و تعطیل‌بردار نیست.وی ادامه داد: امروز در جلسه هیات دولت نرسیدیم تا در مورد تبصره ۱۴ بحث کنیم. تقریبا یکی از مهم‌ترین موضوعات این تبصره بحث حمایت غذایی است، موضوع دیگر بیمه زنان سرپرست خانوار است و در مورد افزایش مستمری مددجویان صحبت می‌کنیم. امسال می‌خواهیم حدود یک میلیون نفر را به این پوشش اضافه کنیم، بخشی از موضوع تبصره ۱۴ به بیمه‌های اجتماعی باز می‌گردد.

با حمایت تیم ملی فوتبال ایران، یوز ایرانی را به دنیا معرفی می‌کنیم

معصومه ابتکار معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: با حمایت تیم ملی فوتبال ایران از یوز ایرانی، هم از این حیوان حمایت می‌کنیم و هم این حیوان ارزشمند را به دنیا معرفی می‌کنیم. وی درباره شعار تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی مبنی بر «۸۰ میلیون ایرانی، یک ملت، یک ضربان» گفت: این شعار، بسیار شعار خوبی است چرا که ما در هر شرایطی نیاز به وحدت داریم. همچنین ما نیازمند ارتقای سطح انسجام ملی و اعتماد عمومی و وحدت و همدلی هستیم.

تشکیل کمیسیون مقاومت و کم‌آبی در دولت

عیسی کلانتری رییس سازمان حفاطت محیط زیست گفت: کمیسیون جدیدی در دولت به نام کمیسیون مقاومت و کم آبی تشکیل شده است که سیاست‌هایی را دنبال می‌کند تا کشور با کم آبی سازگار شود. وی افزود: همه دنیا می‌دانند که ما کشور کم آبی هستیم و باید در مصرف آب صرفه‌جویی کنیم. در حوزه آب بچه پولدار نیستیم که هر کاری دلمان خواست کنیم.

قرارشده اجناسی که در انبار مانده به سرعت در اختیار مردم قرار گیرد

محمود واعظی رییس دفتر رییس‌جمهور با اعلام اینکه موضوع گرانی به جد در دولت مطرح شده است، گفت: رییس‌جمهور خواسته‌اند همه دستگاه‌های ذیربط به موضوع گرانی ورود پیدا کنند و از سوی دیگر اجناسی که در انبار مانده به سرعت در اختیار مردم قرار گیرد. وی به گرانی سکه نیز اشاره کرد و گفت: قرار شده است بحث‌های لازم در مورد این موضوع صورت گیرد و تصمیم‌هایی در این رابطه اتخاذ شود.

تکذیب انتقال آب کارون به خارج از کشور

اردکانیان وزیر نیرو درباره شایعه انتقال آب کارون به بصره اظهار کرد:‌رسما اعلام می‌کنم هیچ برنامه ای برای انتقال آب به بیرون مرزها تحت هیچ شرایطی نداریم . چنین مباحثی در دهه هشتاد هم مطرح ، ولی منتفی شد و الان هم این بحث‌ها منتفی است. وی در پاسخ به سوالی در مورد گرانی قبض‌های برق تصریح کرد: طبق مصوبه دولت از اول اردیبهشت قبض‌های برق افزایش ۷ درصدی داشته است.

سازوکار چگونگی تامین امنیت تجمع‌کنندگان را در دولت پیگیری می‌کنیم

شهیندخت مولاوردی دستیار ویژه رییس‌جمهور در امور حقوق شهروندی با اشاره به مصوبه تعیین اماکن تجمع‌ها گفت: دولت با تعیین اماکنی برای برگزاری تجمعات اعتراضی به دنبال این است که امنیت اجتماعات تامین شود و این اجتماعات به اغتشاش کشیده نشود. وی افزود: دولت تضمین لازم را به مردمی که به صورت قانونی در این اجتماعات حضور می‌یابند، می‌دهد که آن‌ها مورد پیگرد قانونی توسط دولت قرار نگیرند.

همچنین در جلسه امروز هیات دولت موضوعات؛ اختصاص اعتبار برای تأمین آب نخیلات شادگان در استان خوزستان،تعیین قیمت خوراک واحدهای پتروشیمی در سال ۹۷ مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گرفتو رییس جمهوری، با اختصاص مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار به وزارت جهاد کشاورزی به منظور رفع مشکلات کمی و کیفی تأمین آب نخیلات شادگان واقع در استان خوزستان موافقت کرد.

 

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.