رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

دوربین راز تصادف ساختگی را فاش کرد

مرد میانسال و همدستش که برای انتقامجویی در یک تصادف ساختگی فردی را به قتل رسانده بودند جزئیات این صحنه را بازسازی کردند.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایران، ساعت ۹ شب ۲۹ تیر سال گذشته، مأموران کلانتری ۱۶۹ مشیریه خبر وقوع تصادف مرگباری را به بازپرس کشیک قتل اعلام کردند. به دنبال اعلام این خبر، تحقیقات به دستور بازپرس سجاد منافی آذر آغاز شد.نخستین بررسی‌ها حکایت از آن داشت که یک دستگاه پژو ۲۰۶ با مرد میانسالی کنار خیابان تصادف کرده و از صحنه متواری شده است.گرچه در نگاه اول به نظر می‌رسید که موضوع تصادف غیرعمد باشد اما مدارکی در صحنه به‌دست آمد که نشان می‌داد این تصادف عمدی بوده و مرد ۶۵ ساله به قتل رسیده است.

پس از بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف محل حادثه مشخص شد که خودرو پژو ۲۰۶ پس از برخورد عمدی با مرد میانسال از صحنه متواری شده است اما از آنجا که شماره پلاک خودرو قابل خواندن نبود تحقیقات میدانی آغاز شد و تعدادی از شماره‌های پلاک خودرو به دست آمد.

کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت با بررسی بیش از ۵۷۰۰ خودرو سرانجام موفق به شناسایی صاحب فراری خودرو شدند.

از سویی در تحقیق از خانواده مقتول مشخص شد که ۱۳ سال قبل مقتول زمینی داشته که از سوی افراد ناشناس با سند‌سازی اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز در ملک او کرده بودند اما مرد میانسال شکایت کرده و دادگاه با محکوم کردن متهمان آنها را مجبور به پرداخت جریمه چند میلیاردی و بازپس دادن ملک کرده بود. همین مسأله نیز باعث کینه و اختلاف شده بود. یکی از آنها مرد میانسالی به نام جعفر بود.

این درحالی بود که صاحب خودرو پژو ۲۰۶، همان مردی بود که در پرونده سندسازی محکوم شناخته شده بود.

جعفر بازداشت شد و زمانی که با مدارک پلیسی مواجه شد به قتل اعتراف کرد.

او گفت: بعد از این‌که دادگاه حکم را صادر کرد، تصمیم به انتقام گرفتم و با همدستی یکی از دوستانم نقشه را طراحی کردیم. می‌خواستم با تصادف ساختگی از مرد میانسال انتقام بگیریم و برای همین شب حادثه از محل کار مقتول او را تعقیب کردیم. هنگام تعقیب مرد میانسال سوار بر خودرو مزدا ۳ خود شد و در بین راه با جدول خیابان برخورد کرد. هنگامی که از ماشین پیاده شد تا موضوع را بررسی کند با خودرو به او زده و از محل متواری شدیم.

به‌دنبال اعتراف متهم، همدست او بازداشت شد.

با دستگیری عاملان این تصادف مرگبار به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران، متهمان به محل حادثه منتقل شده و به بازسازی صحنه جنایت پرداختند.

 

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.