رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

یوزآسیایی به پیراهن تیم ملی فوتبال برگشت

لباس تیم ملی فوتبال کشور شب گذشته در جریان بازی تدارکاتی ایران و ازبکستان رونمایی شد. طی هفته‌های گذشته خبر حذف نماد یوزپلنگ آسیایی از پیراهن تیم ملی فوتبال، انتقادات گسترده‌ای را علیه فدراسیون فوتبال ایجاد کرده بود. در جریان این اعتراض‌ها علاوه بر سازمان حفاظت محیط زیست و فعالان مدنی این حوزه، وزارت ورزش و جوانان نیز پیگیر بازگشت یوز به پیراهن ملی‌پوشان فوتبال شد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، بالاخره مهدی تاج – رئیس فدارسیون فوتبال – چند روز پیش از احتمال بازگشت یوز به فوتبال کشور خبر داد. در بازی شب گذشته نیز گرچه گزارشگر فوتبال در مورد حضور یوزپلنگ آسیایی روی لباس ملی‌پوشان صحبت کرد اما به دلیل کوچک و کمرنگ بودن طرح، اصلا به چشم نمی‌آمد.

با این وجود رضا شجیع – رئیس دفتر محیط زیست و توسعه پایدار وزارت ورزش و جوانان –  اظهار کرد: در لباس جدید تیم ملی فوتبال کشور، لوگوی یوزپلنگ آسیایی، در قسمت بالا، وسط پیراهن قرار دارد که به پیراهن برچسب شده است.

وی تاکید کرد: از فدراسیون تشکر می‌کنم که به افکار عمومی پاسخ مثبت داد و نماد یوزپلنگ آسیایی را به پیراهن تیم ملی بازگرداند و امیدواریم که فعالیت‌های فرهنگی این فدراسیون در حوزه محیط زیست به همین جا ختم نشود و ادامه داشته باشد.

رئیس دفتر محیط زیست و توسعه پایدار وزارت ورزش و جوانان در مورد شکل ظاهری نماد یوز روی پیراهن تیم ملی گفت: بالاخره یوز روی پیراهن تیم ملی فوتبال وجود دارد، اگرچه کوچک است اما هست. به هر حال از اینکه کلا حذف شدود، بهتر است.

شجیع با اشاره به رونمایی از مَسکات (شخص، حیوان یا شیئی که بصورت نمادین برای نشان دادن یک گروه یا یک رویداد با هویت مشترک استفاده می شود) تیم ملی فوتبال کشور اظهار کرد: مسکات تیم ملی هم یوزپلنگ آسیایی است که نام یوپا هم گرفته است. ضمن اینکه قرار است در جریان در مسابقات جام جهانی در تیراژ بالا تولید شود تا بین تماشاچی‌ها هم حضور داشته باشد. این اتفاق ارزشمندی است و یوز را تبدیل به نماد فوتبال ایران می‌کند و نشان می‌دهد که یوز می‌تواند برای همیشه در فوتبال ملی ایران ماندگار شود.

وی در پایان گفت: در حال حاضر طرح یوزپلنگ آسیایی روی اتوبوس تیم ملی قرار دارد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.