رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

۱۸۷ برنامه‌ تلویزیون برای رمضان

دبیر شورای معارف سیما ضمن تشریح برنامه‌های رمضانی شبکه‌های مختلف سیما، از پخش ۱۸۷ عنوان برنامه رمضانی در شبکه‌های مختلف سیما خبر داد و در عین حال درباره رویکرد برنامه «ماه عسل» تاکید کرد: توصیه کرده‌ایم که این برنامه امیدبخشی، مثبت نگری و مهربانی را شالوده کار خود قرار دهد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، محمد حسین محمد زاده، دبیر شورای معارف سیما و مدیر شبکه قرآن و معارف در نشست خبری اعلام برنامه های رمضانی شبکه های مختلف سیما که صبح امروز ۱۸ اردیبهشت ماه برگزار شد، تعداد برنامه های شبکه های تلویزیون در مناسبت رمضان توضیح داد: شبکه یک ۱۰ عنوان برنامه، شبکه دو ۱۸عنوان برنامه، شبکه سه ۲۶عنوان، جام جم ۶عنوان، شبکه کودک با ویژه برنامه های خود ۲۹برنامه،شبکه سلامت ۱۰عنوان ، شبکه امید ۱۱عنوان، افق ۹عنوان، قرآن و معارف ۲۲کلان برنامه، شبکه پنج هشت عنوان، آموزش ۲۶برنامه ،شبکه ۴ ۱۲عنوان روی آنتن خواهند برد.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما درباره برنامه های این شبکه نیز اعلام کرد: در ایام رمضان روزانه ۱۱ برنامه تولیدی و ۱۱ برنامه زنده روی آنتن می رود. به طور کلی ساخت ۴۸۰ ساعت برنامه جدید از شبکه قرآن و معارف سیما برای رمضان تدارک دیده شده است. برنامه هایی چون «اسراء»، «بشارت»، «پرسمان» و مجموعه مستند «سعادتمندان» در این ایام  ویژه ساخته به روی آنتن خواهند رفت.

وی ادامه داد: ترتیل های شبکه قرآن در ایام رمضان، در چند وعده تلاوت خواهد شد. سحرگاه بعد از اذان صبح ساعت ۴:۳۰ از کاشان، دیگری از حرم امام رضا ساعت ۱۰:۳۰ صبح و ادیگری از حرم امام خمینی ساعت ۱۶ روی آنتن می‌رود.

وی افزود: شبکه قرآن روزانه ۲۲ برنامه که شامل ۱۱ برنامه تولیدی و زنده است را دارد. همچنین گلچینی از برنامه‌های تأمینی که روزی سه ساعت پخش می‌شود را به روی آنتن می‌برد. برنامه «فضای عطر رمضان از شبکه‌های مختلف پخش خواهد شد که رویدادهای ماه مبارک رمضان را که مانند محافل قرآنی، نمایشگاه‌ها و… را پوشش خبری خواهد داد. همچنین ما از ساعت ۲۴ تا ۲ بامداد فضای اماکن مذهبی را به روی آنتن خواهیم برد و برنامه ویژه سحر ما با نام «خلوت انس» از شبکه قرآن و معارف پخش خواهد شد. در ادامه مراسم قرآن خوانی را در شب‌های قدر دو بار پخش خواهیم کرد و یکی از کارویژه‌های خوب ما پوشش نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم است که از چهارمین روز ماه مبارک رمضان به مدت ۱۵ روز نمایشگاه خواهیم داشت.

محمدحسین محمدزاده در نشست خبری اعلام برنامه‌های ماه رمضانی شبکه‌های سیما اظهار کرد: با فضای قرآنی و معارفی به استقبال این ماه می‌رویم و عطر قرآن در قاب سیما بیشتر حس خواهد شد به جهت اینکه بینندگان و میهمان ماه خدا آمادگی برای ورود به ماه رمضان را کسب کنند. این شبکه در قالب برنامه‌ها و تیزر چند روز مانده به ماه مبارک رمضان به استقبال این ماه خواهد رفت. شعار سیما و تلویزیون در این ماه «رمضان ماه قرآن» است.

او ادامه داد: کارشناسان در فضای مختلف پیشنهاد دادند که روزی را به نام قرآن داشته باشیم. و پیشنهاد شورای اندیشه‌ورزی این بود که خود ماه مبارک رمضان نام قرآنی دارد. ما تصمیم گرفتیم که برای ماه مبارک رمضان ترکیب عطری را بوجود بیاوریم و سه عنوان را برای سه دهه ماه مبارک رمضان انتخاب کردیم. دهه اول «قرآن و انسان»، دهه دوم «قرآن و عترت» و دهه سوم «قرآن و رحمت» نامگذاری شد.

محمدزاده اضافه کرد: پویش و نهضت همگانی حفظ و انس جزء ۳۰ قرآن را در دستور کار قرار دادیم. ما با توجه به سه عنوانی که مطرح شد برای هر روز از ماه مبارک رمضان آیه مرتبطی از جزء ۳۰ را انتخاب خواهیم کرد و هر روز یک آیه در شبکه‌های تلویزیونی پخش خواهد شد. برای مثال قبل از خبر یا برنامه‌های زنده آیه‌ای خوانده می‌شود که همه از جزء ۳۰ قرآن هستند. این ارتباط مخاطبان با آیات قرآن امیدواریم که در تغییر رفتار، ارتقاء سطح رفتار و ویژگی سبک زندگی آن‌ها تأثیر داشته باشد.

او با اشاره به سریال‌های ماه مبارک رمضان و ارتباط آن با قرآن بیان کرد: ارتباط قرآنی با سریال‌های ماه مبارک رمضان را برقرار خواهیم کرد به این معنی که شبکه‌هایی که سریال پخش می‌کنند با توجه به موضوع محوری که دارند آیه‌ای را مناسب با آن موضوع انتخاب می‌کنیم و به تهیه‌کننده ارائه می‌دهیم تا آیه شریفه را در تیتراژ سریال به کار ببرد و بینندگان بتوانند با این آیات در ۳۰ روز ماه مبارک رمضان ارتباط برقرار کنند. ما از همه وضعیت‌هایی که تلویزیون می‌تواند برای انس با قرآن استفاده کند، بهره بردیم تا بینندگان بتوانند ماهی مأنوس با قرآن را درک کنند.

محمدزاده با اشاره به برنامه‌های قرآنی شبکه‌های تلویزیون اظهار کرد: ۹ شبکه در ۱۲ بخش ترتیل خوانی قرآن را خواهیم داشت. همچنین در اولین روز ماه مبارک رمضان دیدار جامعه قرآنی با رهبر انقلاب را داریم که به صورت زنده از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می‌شود.

دبیر شورای معارف سیما با اشاره به پخش بیانات مراجع اعزام گفت: آیت‌الله مکارم شیرازی قبل از پخش سریال شبکه سه با موضوع دعای مکارم‌الاخلاق که از امام سجاد (ع) است، صحبت خواهند کرد. همچنین آیت‌الله سبحانی قبل از پخش سریال شبکه یک با موضوع یکی از سوره‌های جزو سی‌ام سخنرانی خواهند کرد.

همچنین در این نشست برخی برنامه‌های افطار، سحر  و یک سریال‌ به این شرح اعلام شد:

ویژه‌برنامه سحر «ماه خدا» با اجرای هادی صلحجو  از تاریخ ۲۴ اردیبهشت از شبکه  یک پخش خواهد شد و ویژه برنامه افطار «ماه و ماهی» با اجرای امیرحسین مدرس هر روز بعد از خبر ساعت ۱۹ در شبکه یک سیما به روی آنتن می‌رود.

همچنین شبکه دو سریال «پدر» را برای ماه رمصان تدارک دیده است که هر شب ساعت ۲۱:۳۰ به روی آنتن می‌رود و تکرار آن ۹ صبح، ۱۶:۱۵ و ۳۰ دقیقه بامداد خواهد بود.

ویژه برنامه افطار  «ماه عسل» با اجرای احسان علیخانی ساعت ۱۹ به روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود.  همچنین برنامه نقد و بررسی سریال‌های ماه مبارک رمضان هر روز ساعت ۱۶ از شبکه چهار سیما پخش خواهد شد. گفت‌وگوی تنهایی  برنامه دیگری است که هر شب ساعت ۲۰ از شبکه چهار به روی آنتن خواهد رفت.

شبکه پنج سیما نیز ویژه برنامه افطار «جشن رمضان» را با اجرای ابوالفضل آقاخانی هر روز ساعت ۲۱:۳۰  پخش خواهد کرد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.