رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

بررسی روند صعودی طلا

بررسی روند قیمت طلا در بازار داخلی نشان از حرکت صعودی انواع طلا دارد، به طوری که از ابتدای سال تا کنون هر گرم طلای ۱۸ عیار ۲۶ هزار تومان و هر مثقال طلا ۱۱۶ هزار تومان افزایش قیمت پیدا کرده‌اند.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، بازار طلا داخلی از شروع سال جدید تا کنون با روند صعودی قیمت مواجه شده است.

این افزایش قیمت طلا بر بازار سکه هم تاثیرگذار بود و در مقاطعی در کنار افزایش قیمت دلار زمینه ساز این شد که قیمت سکه به حدود دو میلیون تومان هم برسد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار در شروع سال جدید حدود ۱۵۵ هزار تومان قیمت داشت، در میانه‌های فروردین ماه با افزایش ۱۰ هزار تومانی به ۱۶۵ هزار تومان رسید. تا اواخر ماه این روند افزایشی ادامه داشت و هر گرم طلای ۱۸ عیار به ۱۷۰ هزار تومان رسید.

 در نهم اردیبهشت این نوع طلا به ۱۷۵ هزار تومان رسید و در یازدهم روز ماه از مرز ۱۸۱ هزار تومان عبور کرد. رقمی که بالاترین نرخ برای طلای ۱۸ عیار تا کنون به حساب می آید.

در مجموع بررسی روند قیمت طلای ۱۸ عیار نشان می‌دهد که این نوع طلا از شروع سال جدید تا کنون ۲۶ هزار تومان گران شده است.

در این بازه زمانی مثقال طلا قیمت خود را ۶۶۸ هزار تومان آغاز کرد. در ۲۰ فروردین ماه قیمت این نوع طلا به ۷۲۰ هزار تومان رسید و در ۲۸ فروردین ۷۳۱ هزار تومان عرضه شد.

حرکت افزایشی مثقال طلا ادامه دار بود و در اولین روز اردیبهشت به ۷۴۰ هزار تومان رسید. در روزهای بعد شیب افزایشی قیمت مثقال طلا تند تر شد در ۱۱ اردیبهشت ۷۸۴ هزار تومان به فروش رسید که بالاترین نرخ برای مثقال طلا به ثبت برسد.

بررسی روند قیمت مثقال طلا از ابتدا سال تا کنون نشان می‌دهد این نوع طلا با افزایش ۱۱۶ هزار تومانی همراه شده است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.