موبایل سامسونگ اس ۸ چه چیزی از اس ۹ کم دارد؟

سامسونگ در مدل جدید، تمرکز را از طراحی برداشته و روی دوربین گذاشته تا گوشی آن دارای یک دوربین منحصر به فرد در بازار گوشی های تلفن های همراه باشد.

 به گزارش اینتیتر به نقل از زنبیل، طراحی پرچمدار قبلی سامسونگ با صفحه نمایش جالب توجه و بی‌نقص خود، آنقدر پرطرفدار و چشمگیر بود کهسامسونگ در طراحی پرچمدار جدیدش یعنی گلکسی اس ۹ نیز به همان اتکا کرد و تقریباً همان زبان طراحی نسل قبل در مدل جدید هم تکرار شد چون یک تیم برنده تعویض نمی‌شود. بنابراین در اس ۹ باز هم با یک گوشی با صفحه نمایش کم حاشیه و خمیده رو به رو هستید که از شیشه در پشت و جلوی گوشی استفاده کرده و همانوضوح تصویر سال گذشته را دارد. البته سامسونگ قول داده با نور بیشتری در صفحه، رو به رو باشیم ولی به جز آن به بهبود چند قسمت جزئی در گوشه و کنار بسنده کرده است. اگر بخواهیم به یک تغییر بزرگ اشاره کنیم تعویض جای حسگر انگشت است که استفاده از دستگاه را راحت تر کرده است. وزن موبایل سامسونگ در مدل جدید کمی بالا رفته است که به واسطه بهره‌گیری از آلومینیوم و شیشه ضخیم‌تر بوده و منجر به استحکام بیشتر در برابر ضربه است. شاید به دلیل همین شباهت ظاهری است که بسیاری از افراد می گویند این گوشی مشابه نسل قبلی خود است اما واقعیت این است که این گوشی از تغییرات هوشمندانه‌ای بهره برده که شاید با یک نگاه اجمالی در یکفروشگاه اینترنتی نتوان تشخیص داد.

دوربین

سامسونگ در مدل جدید، تمرکز را از طراحی برداشته و روی دوربین گذاشته تا گوشی آن دارای یک دوربین  منحصر به فرد در بازار گوشی‌های تلفن‌های همراه باشد. این برند کره‌ای مدعی است که  نخستین گوشی هوشمند دنیا با دوربینی مجهز به دیافراگم را عرضه کرده است. این تنها تغییر نیست ولی مهم‌ترین مشخصه گلکسی اس ۹ نسبت به مدل قبلی است. دیافراگم متغیر یعنی گشودگی لنز می‌تواند در محیط‌های پر نور و کم نور و انتخاب بین این دو حالت تغییر کند، به این ترتیب توانایی خارق‌العاده‌ای برای ثبت عکس در شرایط مختلف دارد. به این ترتیب می توانید تصاویر خیره‌کننده در روز روشن یا شب تاریک خلق کنید. به این‌ها، ویژگی فیلمبرداری سوپر اسلوموشن را هم که قبل از این فقط در انحصار سونی بود، اضافه کنید.

دو  ویژگی جدید که فقط در مدل پلاس عرضه می‌شود را نباید فراموش کنیم: اولی دوربین دوگانه، که امکان ثبت عکس‌ها را با زوم دو برابری بدون کاهش کیفیت تصویر دارد و قابلیت جذاب دوم، امکان ثبت عکس پرتره با پس زمینه محو است. شاید بتوان گفت با پرداخت قیمت گوشی سامسونگ، از خرید دوربین عکاسی حرفه‌ای بی‌نیاز می شوید.

نمایشگر

گوشی‌های سامسونگ بهترین نمایشگرها را در دنیای موبایل دارند با ویژگی‌هایی که شاید فراتر از نیاز روزمره انسان باشند. با وجود این گلکسی اس ۹ نمایشگر بهتری نسبت به پرچمدار قبلی دارد که البته هر دو، آن قدر با کیفیت هستند که تغییرات خیلی به چشم کاربران نمی‌آیند. گلکسی اس ۹ هم، مانند نسل قبل خود به جدیدترین پنل‌های اولد (OLED) مجهز است که در بازار بی‌رقیب هستند و نیازی به تغییر آن‌ها حس نمی‌شد. اعداد و ارقام مربوط به استانداردهای نمایشگر مانند نسل قبلی است. سامسونگ با این نمایشگرش توانست مقام بهترین نمایشگر را ازآیفون ۱۰ پس بگیرد. البته در واقع رقابت با خود را برنده شده، چون سازنده نمایشگر آیفون ۱۰ هم سامسونگ است.

نرم افزار

در گلکسی اس ۹، اندروید از ۷ به ۸ ارتفا یافته البته تقریباً همه چیز مثل قبل است و تفاوت چندانی با هم ندارند. همان طور که می‌دانید نرم افزار، نقطه قوت گوشی‌های سامسونگ محسوب نمی‌شود. سامسونگی‌ها از اندروید خالصاستفاده نمی‌کنند و تغییراتی که سامسونگ روی آن اعمال می‌کند گاهاً نقطه ضعف‌هایی دارد که البته طرفداران سامسونگ با آن کنار آمده‌اند. در این قسمت فقط به دو ویژگی جدید اشاره می‌کنیم ویژگی اول AR EMOJI است؛ قابلیتی است که چهره شما را به ایموجی‌های متحرک تبدیل می‌کند. ویژگی دیگر این است که مانند اسنپ چت،افکت‌های واقعیت افزوده به صورت شما اضافه می‌کند و شما را به شکل کارتونی نمایش می‌دهد. کافی است سلفی خود را به دستگاه تحویل دهید تا یک نسخه کارتونی که حرکات شما را تقلید می‌کند، بسازد. این اموجی‌ها را می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید، البته این ویژگی در اپل با دقت بالاتری پیاده‌سازی شده است.

سخت‌افزار

سامسونگ، گوشی گلکسی اس ۹ را با دو تراشه مختلف عرضه کرده که مانند همیشه نسخه اگزینوس در بازار ایران و آسیا عرضه می‌شود. گلکسی اس ۹، نسبت به پرچمدار سال گذشته ۲۵ درصد قوی‌تر شده و ۳۰ درصد انرژی کمتری مصرف می‌کند که البته با توجه به نرم‌افزارهای سنگین سامسونگ، این قدرت فرصت چندانی برای عرض اندام نخواهد داشت. در مورد حافظه هم گلکسی اس ۹ مانند نسل قبلی از ۴ گیگ حافظه رم بهره می‌برد. به طور کلی می‌توان گفت گلکسی اس ۹ و مدل پلاس آن، یک هیولای تمام عیار هستند که به راحتی سنگین‌ترین برنامه‌ها و بازی‌ها را اجرا می‌کنند و یکی از لذت‌بخش‌ترین تجربه‌های ممکن را برای کاربر به ارمغان می‌آورد.

ناگفته نماند که یکی از تفاوت‌های بارز بین پرچمدار جدید سامسونگ با قبلی در قیمت موبایل سامسونگ است که با توجه به جدید بودن آن امری طبیعی است. شاید گلکسی اس ۹ نسبت به نسل قبلی خود یک دگرگونی دیجیتالی محسوب نمی‌شود اما باید بگوییم که گلکسی اس ۸ به اندازه کافی خوب بود و نیاز چندانی به دگرگونی نداشت. اگر تجربه کار با گلکسی اس ۸ را داشته‌اید، این گوشی شاید زیاد شما را غافلگیر نکند اما اگر گلکسی اس ۷ یا مدل‌های قبل از آن را دارید، پرچم‌دار جدید سامسونگ برایتان بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود. ما در زنبیل سریع‌ترین راه جهت دسترسی به این امکانات و مقایسه قیمت مدل‌های مختلف را فراهم کرده‌ایم تا یک خرید خوب همراه با ارسال فوریرا تجربه کنید.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.