رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

میرزایی نیکو: کالای داخلی باید بتواند با کالای خارجی برابری کند

یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، گفت: کالای ما باید بتواند با کالای خارجی برابری کند و شاخص‌هایی را که کالای خارجی از نظر کیفیت و قیمت برای جذب مصرف‌کننده دارد، داشته باشد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، قاسم میرزایی نیکو  در رابطه با ضرورت حمایت از کالای ایرانی، بیان کرد: برای تحقق حمایت از کالای ایرانی مهمتر از شعار دادن، عمل کردن است. صرف اینکه بگوییم دولت دستور داده تا کالاهایی را که مشابه آنها در داخل تولید می‌شود را وارد نکنیم، نمی‌توان از کالای داخلی حمایت کرد بلکه باید با درصد سخن بگوییم. به عنوان مثال بگوییم تا پایان سال ۹۷ واردات کالاهای سرمایه‌ای از ۷۰ درصد به ۵۰ درصد کاهش یابد تا بتوان از تولید داخل حمایت کرد.

وی در ادامه گفت: تولیدکنندگان نیز باید کفایت لازم را داشته باشند و اینگونه نباشد که وقتی کالایی را به بازار ارائه می‌کنند و کسب و کارشان رونق می‌گیرد دیگر به فکر کیفیت نباشند و کالا را بدون تغییری به بازار عرضه کنند.

نماینده مردم دماوند در مجلس، گفت: برای حمایت از کالای داخلی باید چرخه تولید شکل گیرد. زمانی که ما با هیچ کدام از کشورهای اطراف‌مان ارتباط صادراتی نداریم طبیعی است که ۱۷۰۰ تن سیب در کشور تولید شود و بخش اعظمی از آن در کشور باقی بماند.

وی افزود: مساله بعدی برندسازی است. اینکه ما بگوییم تا زمانی که شریک برندی پیدا نکردیم و با مجموعه‌ برندهای دنیا کار نکرده‌ایم و در چرخه تولید جهانی جایی نداریم نباید برند ایجاد کنیم نتیجه‌اش وضعیت امروز می‌شود. حمایت از کالای ایرانی تنها شعار امسال نبوده است بلکه فریاد بیشتر مسئولان و رهبری از ابتدا همین بود که به کالای داخلی باید توجه شود اما امروز کارخانه‌های ما با یک پنجم ظرفیت تولید دارند.

میرزایی نیکو خاطرنشان کرد: کالای ایرانی باید با کالای خارجی برابری کند و شاخص‌هایی را که کالای خارجی دارد و مردم را جذب می‌کند داشته باشد. برندهای خارجی تبلیغات خوبی را انجام داده‌اند. به عنوان مثال برند آدیداس سالیان طولانی کار کرده تا به اینجا رسیده است و نمی‌توان یک شبه جای آن را گرفت.

وی در پایان گفت: معمولا کشورهای بزرگ کارهای برندی را از خارج از کشور خود شروع کرده‌اند. ما باید اولین گام‌مان جلب رضایت دیگران باشد. زمانی که در خارج از کشور کالای ما را بخرند صددرصد مردم نیز از کالای ما حمایت خواهند کرد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.