رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

اخطاریه هواشناسی در پی سامانه بارشی جدید به کشور

سازمان هواشناسی در پی پیش‌بینی ورود سامانه بارشی جدید به کشور و آمادگی دستگاه های ذیربط اخطاریه‌ای صادر کرد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، در این اخطاریه آمده است:

"پیرو اطلاعیه شماره ۱۰۳ در تاریخ دوم اسفند ماه وضعیت هوای مناطق متاثر از سامانه بارشی جدید به شرح زیر پیش‌بینی می‌شود:

روز پنجشنبه سوم اسفندماه بارش باران و برف دراستان‌های زنجان، جنوب استان‌های اردبیل، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، بارش باران گاهی با رعد و برق و در ارتفاعات بارش برف همچنین در استان‌های کرمانشاه، کردستان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، همدان، قزوین، اصفهان، فارس، شمال و شرق خوزستان،کرمان، جنوب یزد، بارش باران گاهی با رعد و برق و در ایلام و برخی مناطق خوزستان وزش باد شدید همراه با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

روز جمعه چهارم اسفند ماه بارش برف و باران در استان‌های زنجان، کردستان، جنوب استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی بارش باران و در ارتفاعات بارش برف، همچنین در کرمانشاه، همدان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان، قزوین، ارتفاعات البرز در استانهای البرز، تهران و سمنان و در استان‌های گیلان، ایلام، خوزستان، برخی نقاط استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان بارش باران گاهی با رعد و برق خواهیم داشت.

همچنین بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روز شنبه پنجم اسفندماه بارش برف و باران در استان‌های زنجان، کردستان، جنوب استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی همچنین بارش باران و در ارتفاعات بارش برف، در کرمانشاه، همدان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان، قزوین، البرز، تهران و سمنان، غرب مازندران بارش باران پیش‌بینی می‌شود همچنین در استان‌های گیلان، قم، اصفهان، کرمان، یزد، شمال هرمزگان، بارش باران همراه با رعد و برق و وزش باد و در استان‌های ایلام، خوزستان، بوشهر و فارس بارش تگرگ خواهیم داشت.

در ادامه این اخطاریه آمده است: با توجه به وزش باد شدید در نیمه شرق کشور روز شنبه برای برخی نقاط گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی همچنین وضعیت جوی منطقه دنا را طی فردا و پس‌فردا به شرح زیر پیش‌بینی کرده است:

"در حال حاضر در منطقه ابرهای جوششی با ارتفاع پایه ابر حدود ۳۰۰۰پا (۹۱۵ متر) همراه با بارش باران و در ارتفاعات منطقه بارش برف و با توجه به وزش باد شدید همراه با کولاک برف است. این شرایط تا پایان امروز ادامه خواهد داشت و از اوایل فردا وضعیت هوا به طور موقت بهبود یافته ولی مجددا از بعد از ظهر افزایش ابر (ابرهای سطوح پایین) و بارش باران و برف در منطقه شروع شده که تا اواخر وقت روز جمعه و صبح شنبه ادامه دارد.

این شرایط به تدریج از صبح شنبه در منطقه تشدید شده و بارش برف همراه با کولاک برف، مه غلیظ برای ارتفاعات منطقه پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس مدل‌های هواشناسی و داده‌های رادیو سوند تراز دمای صفر درجه طی امروز و فردا حدود ۷۰۰ میلی باری (۳ کیلومتری از تراز دریا) خواهد بود. کمینه دما شهر یاسوج صبح فردا ۳ درجه سیلسیوس و بیشینه دما شهر یاسوج فردا ۱۱ درجه سیلسیوس پیش‌بینی می‌شود."

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.