رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

ریاحی:روزانه ۱۵میلیون لیتر بنزین وارد می‌کنیم

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از واردات روزانه ۱۵ میلیون لیتر بنزین خبر داد و گفت: با توجه به این که میزان مصرف بنزین ۸۱ میلیون لیتر و میزان تولید بنزین ۶۵.۵ میلیون لیتر است.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، منصور ریاحی با حضور در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها با بیان این که در حال حاضر بنزین یورو در هشت کلانشهر کشور توزیع می‌شود، اظهار کرد: با به مدار آمدن فازهای پالایشگاه ستاره خلیج فارس ظرفیت توزیع بنزین یورو برای سایر کلانشهرها نیز فراهم می‌شود.

وی از ذخیره یک میلیاردی استراتژیک سوخت کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر ۲۲ میلیون لیتر بنزین یورو در هشت کلانشهر کشور عرضه می‌شود. میزان مصرف بنزین تاکنون ۸۱ میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر بوده که در مقایسه با سال گذشته ۷.۹ درصد رشد داشته است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در ادامه با تاکید بر این که سیاست مدیرعامل جدید شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی وارد مدار کردن فازهای پالایشگاه ستاره خلیج فارس است، افزود: هرچه قدر میزان تولید بنزین در پالایشگاه ستاره خلیج فارس افزایش پیدا کند میزان واردات کم می‌شود.

ریاحی در مورد آخرین میزان واردات بنزین به کشور توضیح داد:‌ آخرین میزان واردات بنزین به کشور حدود ۱۴ میلیون لیتر بوده است و با توجه به این که میزان مصرف بنزین کشور ۸۱ میلیون لیتر و میزان تولید بنزین در کشور ۶۵.۵ میلیون لیتر است، حدود ۱۵ میلیون لیتر اختلاف تولید و مصرف بنزین در کشور وجود دارد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.