رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

بهترین و بدترین شهرهای جهان برای رانندگان

در یک رتبه‌بندی بین‌المللی مربوط به ۱۰۰ شهر مختلف جهان مشخص شد که کلکته در هند، نامناسب‌ترین و دوسلدورف در آلمان مناسب‌ترین شهر برای رانندگان هستند.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، این بررسی توسط یک کمپانی آلمانی انجام شده و نتایج آن بر اساس ارزیابی مقیاس‌هایی چون سطح ترافیک محلی، میانگین هزینه پارکینگ و سوخت، متوسط سرعت در جاده، سطح آلودگی هوا، تعداد سوانح جاده‌ای و کیفیت جاده‌ها به دست آمده است.

در این رتبه‌بندی جهانی شهر دوسلدورف در بالای فهرست مناسبترین مناطق شهری برای رانندگان قرار گرفته که در میان امتیازهای مختلفِ آن برای کسب این جایگاه می‌توان به این مورد اشاره کرد که بزرگراه‌های آن تنها ۲۰ درصد مواقع پرازدحام است در حالیکه در کلکته مسیرهای ارتباطی در ۶۹ درصد مواقع پُرترافیک هستند.

طبق مطالعه انجام گرفته همچنین از جمله شهرهایی که دارای بالاترین تعداد رانندگان عصبی و خشمگین هستند می‌توان به بوردو در فرانسه و هلسینکی در فنلاند اشاره کرد. در حالیکه آرام‌ترین شهرها از این نظر سن پترزبورگ در روسیه و بوگوتا در کلمبیا هستند.

همچنین در فهرست ۲۰ شهر اول مطلوب برای رانندگان، شش شهر به آلمان اختصاص دارد در حالی که ایالات متحده تنها با یک شهرِ سیاتل در ایالت واشنگتن توانسته در فهرست ۲۰ شهر مناسب برای رانندگان جایی برای خود باز کند.

به گفته کارشناسان برنامه ریزی ضعیف‌ شهری و کمبود آموزش‌های شهری می‌تواند رانندگی را به استرس‌زاترین تجربه فرد در طول روز تبدیل کند.

به گزارش فوربز، شهرهای دوسلدورف در آلمان، دوبی در امارات، زوریخ در سوئیس، توکیو در ژاپن و بازل در سوئیس در پنج رتبه اول بهترین شهرهای دنیا برای رانندگان قرار گرفته‌اند و از سوی دیگر کلکته در هند، کراچی در پاکستان، لاگوس در نیجریه، اولان باتور در مغولستان و بمبئی در هند در این رتبه‌بندی جزو نامناسب‌ترین شهرهای جهان برای رانندگان معرفی شده‌اند.

نکته قابل توجه این است که بر اساس این رتبه بندی از ۱۰ شهر نخست نامناسب برای رانندگی سه شهر فقط به کشور هند اختصاص دارند که شامل کلکته، بمبئی و بانگلور هستند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.