رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

۵ دلیل برای اینکه سونی اکسپریا XZ Premium را بخریم

سونی طی چندسال اخیر٬ تنها سعی داشته که تغییرات کمی را در گوشی‌هایش اعمال کند. اما امسال که رقابت از همیشه سخت‌تر است٬ انگار این کمپانی ژاپنی‌ تکانی به‌ خود داده و قصد دارد که بازار را از آن خود کند. همین چند وقت پیش بود که ایکس زد پریمیوم را معرفی کرد.

به گزارش اینتیتر به نقل از آی تی رسان، کم‌کم فهمیده‌ایم که وقتی پسوند پریمیوم به موبایل‌های سونی اضافه می‌شود٬ چه اتفاقی می‌افتد. برترین تکنولوژی‌ها در آن دیوایس‌ها کار گذاشته می‌شوند و انصافا آن فن‌آوری‌ها بی‌نظیر هستند.

در این نوبت می‌خواهیم که برای‌تان ۵ دلیل را نام ببریم تا این موبایل را بخرید. اگر مایل هستید که با این گوشی دوست‌داشتنی بیش‌تر آشنا شوید٬ پس با ما همراه باشید…


۱- صفحه‌نمایش: پیکسل٬ پیکسل و بازهم پیکسل!

این مدل از یک نمایشگر ۵٫۵ اینچی از نوع LTPS سود می‌برد. البته خود سونی تکنولوژی و موتورهایی را هم برای بهبود کمیت این پنل استفاده کرده است. تقریبا صفحه‌نمایش ۷۰ درصد قاب جلویی را پوشانده است. این دیسپلی ارزشمند به‌وسیله گوریلا گلاس نسخه ۵ محافظت می‌شود. این نسخه جدیدترین مدل است و مقاومت شگرفی در برابر ضربه دارد.

صفحه‌نمایش ایکس زد پریمیوم رزولوشن ۴K دارد! این یعنی کاربر در هراینچ شاهد (تقریبا) ۸۰۰ پیکسل است. پس یقین داشته باشید که به‌ هیچ‌وجه پیکسل‌ها را با چشم غیرمسلح نمی‌بینید. هرچند که حتی ذره‌بین هم داشته باشید٬‌ بازهم فکر نکنیم که بتوانید٬ پیکسل‌ها را از هم تشخیصی دهید. ناگفته نماند که این اسمارت‌فون٬ اولین موبایل دنیاست که توانسته گواهینامه Mobile HDR Premium را کسب کند. ساده‌تر بگوییم٬ این موبایل گستره‌رنگی درحد و اندازه تلویزیون‌های ۴K دارد. پس (تقریبا) هرچه که درون آن تی‌وی‌های بسیار گران‌قیمت مشاهده می‌کنید٬ در این گوشی هم می‌بینید.

ایکس زد پریمیوم اولین موبایل در دنیاست که به استاندارد HDR10 مجهز شده است. پس اگر بتوانید٬ ویدیو یا فیلمی با پشتیبانی از استاندارد HDR پیدا کنید٬ باید بگوییم که تماشای آن در این گوشی٬ یکی از لذت‌بخش‌ترین لحظات زندگی‌تان خواهد شد.


۲- سخت‌افزار: قوی‌تر از رقبای مدعی

سونی این محصول را به‌ آخرین چیپست از شرکت کوآلکام مجهز کرده است. این پردازنده قدرتی باورنکردنی به موبایل می‌دهد و سبب می‌شود که همه برنامه‌ها و بازی‌ها به بهترین نحو ممکن روی ایکس زد پریمیوم اجرا شوند. بدون لگ٬ بدون فریزشدن و خیلی سریع! یک آدرنو ۵۴۰ نیز همراه این مجموعه سخت‌افزاری شده تا این موبایل میان رقبای قدرتمند خود حرفی برای گفتن داشته باشد. همچنین این گوشی با حافظه پایه ۶۴ گیگابایت به بازارها عرضه شده و سونی ۴ گیگابایت رم نیز دردل این محصول گنجانده است.

پس هرچه‌قدر دوست‌ دارید به بازکردن اپلیکیشن‌ها و مالتی‌تسکینگ بپردازید. بدیهی است که با تمام این قطعات گران‌قیمت بتوان٬ امتیاز بالایی در تست‌ها و پنچمارک‌ها گرفت. وضعیت به‌طوریست که ایکس زد پریمیوم از رقیب هموطن خودش (در پنچمارک AnTuTu) پیشی گرفته است. البته این به نرم‌افزار نیز بستگی دارد و واضح است که رابط کاربری سبک و ساده سونی٬ دربرابر UI پراز امکانات ریز و درشت سامسونگ بهتر عمل می‌کند. سرآخر باید بگوییم که این موبایل قادر است تا چندسال دیگر هم از تمام اپ‌ها و بازی‌ها پشتیبانی کند و یقین داشته باشید که تامدت‌ها هیچ لگ یا کندی را نمی‌بینید.


۳- دوربین: لنزی بینا و دقیق همراه با اسلوموشن‌های خارق‌العاده!

همان‌‌طور که می‌دانید٬ خود سونی یکی از مدعیان در بخش دوربین است. پس جای تعجب ندارد که پرچمدار ۲۰۱۷ خود را به بهترین‌ها مجهز کند. رزولوشن دوربین ۱۹ مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.0 است. اما ویژگی‌های دوربین منحصربه‌فرد ایکس زد پریمیوم به همین‌جا ختم نمی‌گردد. استفاده از سنسور Motion eye سبب شده تا تصاویر هرچه بیش‌تر به واقعیت نزدیک باشند و با تمام جرئیات سبب شوند. همچنین کمپانی مذکور یک فرستنده مادون قرمز نیز در کنار دوربین تعبیه کرده است که وظیفه‌اش بالانس‌کردن رنگ سفید محیط است. این دوربین (اگر بخواهید) چند عکس از سوژه‌ای متحرک می‌گیرد و سپس با بهره‌گیری از هوش مصنوعی٬ بهترین و مناسب‌ترینش را برمی‌گزیند.

به شما این امکان داده شده است که اسلوموشن‌هایی با رزولوشن اچ‌دی با نرخ خارق‌العاده ۹۶۰ فریم‌برثانیه ضبط کنید. یعنی این‌که با خرید این موبایل٬ کم‌وبیش یک دوربین حرفه‌ای حرکت آهسته نیز دراختیار دارید. ناگفته نماند که فرآیند فوکوس خودکار از طریق لیزری پیشرفته انجام می‌گیرد. از قلم نیافتد که این دوربین نیز قادر است که ویدیوهای با رزولوشن ۴K با نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه ضبط کند.

دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسل رزولوشن دارد و با همان دریچه دیافراگم دوربین اصلی تولید گشته است. پس منتظر سلفی‌های روشن و باکفیتی باشید که با ایکس زد پریمیوم خواهید گرفت. این دوربین می‌تواند٬ ویدیوهای فول اچ‌دی با نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه ضبط کند.


۴- صدا: تمام لذت موسیقی

سونی برای پرچمدار ۲۰۱۷ خودش ۲ اسپیکر در قاب جلو گنجانده است. این‌ها استریو هستند و همان‌طور که می‌دانید٬ باس بالایی نیز دارند. لازم به ذکر است که فن‌آوری‌هایی مانند اکولایزر به این اسپیکرها اضافه شده‌اند تا کاربر هرچه بیش‌تر لذت گوش‌دادن موسیقی را بچشد. کیفیت این بلندگوها Hi-Res است و همان‌طور که همه می‌دانند٬ بسیار دل‌پذیر و عالی هستند. هندزفری‌های داخل جعبه هم (نسبتا) کیفیتی رضایت‌بخش دارند. لکن ما توصیه می‌کنیم که برای بهره‌بردن از تمام قابلیت‌های صوتی ایکس زد پریمیوم حتما یک هدست باکیفیت برای این موبایل براق (!) خریداری نمایید.


۵- ارتباطات و امکانات جانبی: کامل‌تر از همیشه

ایکس زد پریمیوم اولین موبایل دنیاست که به بلوتوث ۵ و اینترنت گیگابایتی مجهز شده است. بلوتوث ۵ به شما این امکان را می‌دهد تا همزمان به ۲ دستگاه مختلف متصل شوید و همین‌طور برد بیش‌تری نیز در اختیار داشته باشید. کاربر قادر است که با بهره‌گیری از اینترنت گیگابایتی (اگر در کشورهای پیشرفته باشد) با سرعتی حدود ۱ گیگابیت دانلود و با سرعت ۱۵۰ مگابایت آپلود کند.

ایکس زد پریمیوم از سنسور اثرانگشت (در دکمه پاور) بهره‌مند است و می‌توانید خیلی سریع قفل دستگاه را باز کنید. همچنین این دیوایس توانسته که گواهینامه IP68 را دریافت کند. البته سونی به قابلیت غوطه‌وری در آب اشاره زیادی نکرده است و به کاربران پیشنهاد می‌دهد که با پرچمدارش به استخر نروید. ناگفته نماند که این گوشی از فن‌آوری شارژ سریع کوآلکام نسخه ۳ پشتیبانی می‌کند. با کمک این قابلیت قادر هستید که موبایل‌تان را سریع‌تر از گذشته شارژ کنید. ضمنا حس‌گرهایی مانند فشارسنج و طیف رنگ در این دستگاه حضور دارند که هرکدام از آن‌ها در مواقع مختلف به کارتان خواهند آمد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.