رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

تاثیر زردچوبه در درمان سرطان

بررسی‌ها حاکی از آن است که عصاره طبیعی زردچوبه می‌تواند در درمان سرطان پانکراس موثر باشد.

به گزارش اینیتتر به نقل از ایسنا، مطالعات انجام شده در آمریکا نشان می‌دهد کورکومین که عصاره طبیعی زردچوبه است می‌تواند همچون عامل پیوست به شیمی درمانی در درمان سرطان پانکراس موثر باشد.

مقاومت دارویی از موانع شایع در درمان سرطان پانکراس است هر چند مطالعات جدید نشان می‌هد کورکومین ترکیب موجود در زردچوبه به غلبه بر مقاومت بدن بیمار به شیمی درمانی کمک می‌کند.

کورکومین ترکیب فعال موجود در گیاهانی همچون زردچوبه است و نتایج مطالعات به تاثیر درمانی این ترکیب در درمان بیماری‌های مختلف از سرطان گرفته تا دیابت اشاره کرده‌اند.

نتایج مطالعات حاکیست که این ترکیب دارای خواص آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و ضد سرطانی است؛ هر چند این ترکیب در صورتیکه به صورت خوراکی مصرف شود به سرعت مورد سوخت و ساز قرار می‌گیرد و از بدن دفع می‌شود و به همین دلیل لازم شد که مطالعات بیشتری برای آزمایش تاثیر درمانی آن به تنهایی یا در ترکیب با دیگر روش‌های درمانی مرسوم انجام شود.

بنابراین در بررسی جدید این شکاف مطالعاتی برطرف شد زیرا خواص کورکومین در ترکیب با روش شیمی درمانی مورد آزمایش قرار گرفت.

متخصصان آمریکایی در مطالعه خود به واحد فرعی به نام گروه پروتئینی «polycomb» اشاره کردند که فاکتور کلیدی در حفظ سلول‌های بنیادی است.

این پروتئین‌ها نقش کلیدی در متمایز کردن سلول‌های بنیادی ایفا می‌کنند و یک واحد فرعی از این گروه پروتئینی موسوم به «E2H2» در تنظیم مقاومت دارویی نقش دارد.

این متخصصان مشاهده کردند کورکومین مجرای «E2H2» را مسدود کرده و باعث می‌شود سلول‌ها بیشتر به شیمی درمانی پاسخ مثبت نشان دهند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.