پلی استیشن پلاس چیست و چه مزایایی دارد؟

اگر می خواهید با کنسول خود آنلاین بازی کنید، تنها در اختیار داشتن اینترنتی با سرعت مناسب کافی نیست بلکه باید از کاربران پلاس شبکه پلی استیشن نیز باشید. اما پلی استیشن پلاس چیست؟

 

به گزارش اینتیتر به نقل از دیجیاتو، یکی از راه های کسب درآمد برای هر شبکه ای، ارائه بخشی از امکانات و قابلیت های موجود در قالب شکلی از عضویت ویژه افراد است. شبکه پخش موسیقی اسپاتیفای را برای مثال در نظر بگیرید، تا گوش سپردن به میلیون ها ترانه از سراسر جهان و لذت بردن از پلی لیست های فوق العاده این شبکه تنها به اندازه ساخت یک اکانت فاصله است. اما اگر می خواهید این ترانه ها را دانلود کنید، تبلیغات دیگر مزاحم آرامش شما نشوند و تجربه شما تنها به شافل کردن ترانه ها محدود نشود، باید به فکر خرید اکانت پرمیوم اسپاتیفای باشید.

سونی و مایکروسافت نیز برنامه مشابهی را برای شما تدارک دیده اند با این تفاوت که خرید اشتراک پلاس یا گلد پلی استیشن و ایکس باکس از آنچه که فکرش را می کنید، واجب تر است. اگر برایتان سوال پیش آمده که خرید اشتراک پلاس چه فایده یا مزایایی برای شما دارد، با ادامه مطلب همراه باشید تا نگاهی دقیق به ویژگی های این اشتراک ویژه داشته باشیم.

اشتراک پلاس شما قابل استفاده برای تمامی کنسول های پلی استیشن ۴، پلی استیشن ۳ و پلی استیشن ویتا است

تجربه بازی های پلی استیشن ۴ به صورت آنلاین

بهتر است لیست قابلیت های پلاس را با مهم ترین آن ها آغاز کنیم. تجربه چند نفره بازی های ویدیویی چند سالی است که به یکی از ویژگی های مهم این صنعت تبدیل شده، بیشتر بازی های امروزی در کنار بخش داستانی، فضایی را برای گیمرها به وجود می آورند تا آن ها یا در مقابل یکدیگر قرار گرفته و یا در کنار هم قدم به دنیایی از ماجراجویی های مختلف بگذارند.

شاید با خواندن توضیحات بالا چندان تمایلی به تجربه آنلاین و چند نفره بازی ها نداشته باشید اما احتمالا نمی خواهید شانس تجربه بهترین بازی سال را هم از دست بدهید. بنابراین شاید برایتان جالب باشد که عنوان Overwatch، بهترین بازی سال ۲۰۱۶ از دید بسیاری از رسانه های معتبر، یک بازی آنلاین و فاقد بخش داستانی است.

اما تجربه لذت بخش چند نفره بازی ها برای شما رایگان تمام نمی شود. خرید اشتراک پلاس شبکه پلی استیشن، بلیط شما برای ورود به این دنیای بزرگ است. به زبان ساده تر بدون داشتن حق اشتراک پلاس، امکان تجربه آنلاین بازی ها با پلی استیشن ۴ وجود ندارد.

بازی های رایگان ماهانه

تجربه چند نفره بازی ها تنها مزیتی نیست که با خرید پلاس نصیب شما می شود. سونی در شروع هر ماه میلادی جدید، دو بازی را به صورت رایگان در اختیار کاربران پلاس قرار می دهد. تنها کاری که باید انجام دهید آن است که قبل از رسیدن ماه جدید، بازی ها را دانلود کنید و به این ترتیب سالی ۲۴ بازی رایگان روی پلی استیشن ۴ انتظار شما را می کشد. اگر هنوز از کنسول نسل قبلی سونی یا کنسول دستی پلی استیشن ویتا نیز استفاده می کنید، در این صورت حتی از بازی های رایگان بیشتری بهره مند خواهید شد.

انتظار نداشته باشید که این دو بازی رایگان از بهترین و پرفروش ترین بازی های چند ماه اخیر باشند چرا که بیشتر آن ها به عناوین قدیمی تر و مستقل محدود می شود. اما کم هم پیش نیامده که عنوانی پر سر و صدا به صورت رایگان روی شبکه پلی استیشن قرار بگیرد. NBA 2K17، ABZU، Until Dawn و Killing Floor 2 برخی از بازی های محبوب و خوبی بودند که تنها کاربران پلاس پلی استیشن شانس تجربه رایگان آن ها را پیدا کردند.

دو بازی پلی استیشن ۴ این ماه که تنها چند روز تا تجربه رایگان آن ها شانس دارید

عنوان ترسناک آنتیل داون و بازی تعاملی و داستان محور Game of Thrones: A Telltale Games Series دو بازی رایگانی هستند که تنها چند روز و تا آخر ماه جولای شانس دانلود آن ها را دارید

البته به خاطر داشته باشید که تمامی این بازی های رایگان تا زمانی که شما عضو پلاس شبکه پلی استیشن باشید، قابل بازی کردن هستند.

تخفیف ها و پیشنهاد های ویژه 

رایگان شدن عنوانی بزرگ و پرفروش شاید چندان منطقی نباشد اما دلیل نمی شود که انتظار تخفیف خوردن آن را نداشته باشید. سونی هر هفته تخفیف های مختلفی را برای بازی های پلی استیشن ۴ در نظر می گیرد که این پیشنهاد های ویژه تنها مختص کاربران پلاس است.

خرید بازی ها به صورت دیجیتالی شاید برای بسیاری از ما ها مطلوب نباشد اما زمانی که بازی مورد علاقه مان ۱۰ تا حتی ۸۰ درصد تخفیف خورد، در برابر چنین معامله خوبی دیگر نمی توان به راحتی مقاومت کرد.

هر هفته و همچنین در ایام ویژه ای از سال، بازی های مختلفی برای کاربران پلاس تخفیف می خورند

از تخفیف های هفتگی که بگذریم، تعطیلات مختلفی چون کریسمس، تابستان و یا هالووین دیگر وقت هایی از سال هستند که احتمالا با سیلی از تخفیف های ویژه برای بهترین بازی ها سال مواجه می شوید.

برای پیدا کردن تمامی تخفیف های حال حاضر بازی های پلی استیشن ۴ می توانید به این لینک مراجعه کنید. از منوی سمت چپ سایت نیز امکان انتخاب بازه قیمتی یا پلتفرم مورد نظر وجود دارد. برای مثال اگر هنوز موفق به تجربه بازی ترسناک Resident Evil 7 نشده اید، خرید دیجیتالی بازی با تخفیف ۴۰ درصدی آن شاید اقتصادی تر از خرید نسخه فیزیکی باشد.

برخی امکانات دیگر

موارد بالا مهم ترین مزیت های اشتراک پلاس پلی استیشن بودند اما قابلیت های این حق عضویت همچنان ادامه دارد. امکان دانلود خودکار بروزرسانی های بازی ها و کنسول در حالت رست مد، امکان آپلود فایل های ذخیره بازی ها روی فضای ابری و دانلود دموها و نسخه های بتای بازی ها از دیگر امکانات اختصاصی سونی برای کاربران پلاس است.

خرید یا کرایه فیلم های سینمایی با تخفیف های ویژه یا استفاده از برخی شبکه های موسیقی یا ویدیویی نیز از جمله قابلیت هایی به حساب می آید که به دلیل وجود برخی از تحریم ها و محدودیت ها برای ما ایرانی ها کاربردی ندارد.

لیستی از امکانات اشتراک پلی استیشن پلاس

برای خرید حق اشتراک پلاس چقدر باید هزینه کنیم؟

هزینه ای که باید برای داشتن امکانات بالا صرف کنید به مدت زمان اشتراک و کشور اکانت پلی استیشن شما بستگی دارد. اشتراک یک ماهه، سه ماهه و یک ساله، رایج ترین کارت های پلی استیشن پلاس هستند که در دنیا به فروش می رسند. با بالا رفتن مدت زمان اشتراک، بدیهتا قیمت کارت بیشتر می شود اما سیاست پشت قیمت گذاری این اشتراک ها به گونه ای صورت گرفته که خرید یک اشتراک سه ماهه بسیار اقتصادی تر و عقلانی تر از خرید سه اشتراک یک ماهه است.

قیمت این کارت ها همچنین به کشور اکانت شما نیز بستگی دارد. کشور کارت پلاسی که خریداری می کنید حتما باید با اکانت شما یکی باشد. اگر به یاد نمی آورید که چه کشوری را به عنوان محل زندگی انتخاب کردید، ساده ترین راه این است که به این لینک رفته و گیمرتگ خود را جستجو کنید.

اگر هنوز کنسول خود را به اینترنت وصل نکرده و مشخصات اکانت را وارد نکرده اید، احتمالا می پرسید که بهتر است چه کشوری را برای اکانت خود انتخاب کنید. نکته مهم در مورد انتخاب کشور این است که پس از انتخاب آن، تمامی گیفت کارت ها و یا اکانت های پلاسی که خریداری می کنید باید از همان کشور یا منطقه باشد.

بنابراین باید به دو فاکتور قیمت و در دسترس بودن توجه داشته باشید. خرید اکانت های پلاس کشورهایی چون هنگ کنگ و یا امارات برای شما ارزان تر تمام می شود اما پیدا کردن آن ها در فروشگاه های اینترنتی ایرانی کار آسانی نیست. سخت از پیدا کردن اکانت پلاس این کشورها، خرید گیفت کارت آن ها است. اگر قصد داشته باشید از تخفیف های ویژه پلاس بهره مند شوید یا به هر شکلی از فروشگاه پلی استیشن خرید کنید، پیدا کردن گیفت کارت برای مثال هنگ کنگ چندان راحت نیست.

تخفیف هایی که سونی برای بازی ها در نظر می گیرد نیز منطقه به منطقه متفاوت است، بنابراین در حال حاضر توصیه می کنیم دو کشور انگلستان و یا آمریکا را برای اکانت خود انتخاب کنید چرا که گیفت کارت ها و کارت های پلاس این دو کشور به راحتی در ایران پیدا می شود. در حال حاضر، اکانت های پلاس انگلستان با قیمت کمتری از اکانت های آمریکایی در سایت های اینترنتی به فروش می رسد اما این قیمت گذاری ممکن است در آینده دستخوش تغییر شود.

به هر حال با قیمت امروزی دلار و پوند، برای خرید یک اکانت سه ماهه پلاس باید انتظار قیمتی بین ۷۵ الی ۱۱۰ هزار تومان و برای اکانت یک ساله بین ۱۹۰ تا ۲۱۵ هزار تومان را داشته باشید. اکانت های یک ماهه نیز قیمتی نزدیک به ۴۵ هزار تومان دارند که با توجه به اختلاف قیمتی کم با اکانت های سه ماهه، خرید آن ها توصیه نمی شود.

در پایان باید اشاره کنیم اگر اولین بار است که می خواهید به دنیای آنلاین پلی استیشن وارد شوید و بخش چند نفره بازی ها را تجربه کنید، نیازی به خرید اکانت پلاس ندارید، حداقل نه برای دو هفته اول.

سونی دو هفته اشتراک پلاس را به طور رایگان در اختیار هر اکانت قرار می دهد. پس اگر برای اولین بار است که می خواهید با اکانت خود آنلاین بازی کنید، در منوی اصلی پلی استیشن به بخش پلاس بروید و گزینه Free Trial را انتخاب کنید. بعد از گذشت دو هفته حالا می توانید تصمیم بگیرید که آیا به خرید اکانت پلاس نیازی دارید یا خیر.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.