رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

Google Maps به کمک ویلچری‌ها می‌آید

با نقشه‌های دیجیتالی روی گوشی‌مان راحت می‌توانیم مکان موردنظرمان را درجایی که تابه‌حال نرفته‌ایم پیدا کنیم. یک بانک در شهری جدید یا رستورانی در کشوری دیگر. گوگل مپس راه رسیدن به مکان مورد نظر را به ما نشان می‌دهد. اما ویلچری‌ها همچنان برای تردد و انتخاب مسیر مشکلات زیادی دارند.
 
به گزارش اینتیتر به نقل از دیجی کالا ، یکی از بهترین امکاناتی که گوشی‌های هوشمند به ما داده نقشه‌ها هستند. با نقشه‌های دیجیتالی روی گوشی‌مان راحت می‌توانیم مکان موردنظرمان را درجایی که تابه‌حال نرفته‌ایم پیدا کنیم. یک بانک در شهری جدید یا رستورانی در کشوری دیگر. گوگل مپس راه رسیدن به مکان مورد نظر را به ما نشان می‌دهد. اما ویلچری‌ها همچنان برای تردد و انتخاب مسیر مشکلات زیادی دارند.
 
 Google Maps به کمک ویلچری‌ها می‌آید


در طول این سال‌ها شرکت‌های زیادی تلاش کرده‌اند مسیریابی بهتری ارائه بدهند ولی برنده‌ی رقابت تاکنون واقعا گوگل مپ بوده است. گوگل به‌تازگی یک قابلیت جدید معرفی کرده است. راهی که به‌وسیله‌ی آن راحت‌تر می‌توانید به جزئیات مکان‌های مختلف روی گوگل مپس و جستجو دسترسی داشته باشید. این ویژگی جدید به کمک کسانی که از ویلچر استفاده می‌کنند یا به هر دلیلی به آسانسور نیاز دارند می‌آید.

هدف این ویژگی جدید این است که تمام دسترسی‌ها مثل ورودی‌های ویلچر، آسانسورها یا دسترسی به صندلی و محل قرارگیری آن روی گوگل مپ قرار بگیرند.

برای دسترسی به این ویژگی کاربران گوگل مپس می‌توانند ورودی‌های ویلچر (wheelchair-accessible entrances)، آسانسور مخصوص ویلچر (wheelchair-accessible elevators)، صندلی و جایگاه ویلچر (wheelchair-accessible seating) و پارکینگ ویلچر (wheelchair-accessible parking) را انتخاب کنند تا محل‌های موردنظرشان را ببینند.

پیش‌ازاین امکان جستجوی مسیر با استفاده از وسایل نقلیه عمومی را در گوگل مپس دیده‌ایم که متاسفانه در کشور ما فعال نیست. بااین‌حال امیدواریم هرچه زودتر این امکان گوگل مپس در ایران هم فعال شود تا شاید به بهبود فعالیت اجتماعی افرادی با کم‌توانی‌های جسمی کمک کند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.