رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

«عروس چینی» آمد +تصویر

آیین افتتاح نمایش«عروس چینی» به کارگردانی مرجان قمری پنجشنبه ۸ تیرماه با حضور جمعی از هنرمندان، اهالی رسانه در خانه نمایش برگزار شد. 

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، این مراسم با اجرای پیمان شیخی و توضیح اینکه از یک سال گذشته خانه نمایش هر روز میزبان دو اجرا است و امروز نیز دو نمایش«عروس چینی» و «مکعب» با وقفه‌ای یک ‌ساعته اجرای خود را در سالن آغاز می‌کنند از سعید خاکسار پیشکسوت نمایش‌های کمدی دعوت به صحبت کرد. 

سعید خاکسار ضمن خوش آمد گویی و تشکر از حاضرین در مراسم گفت:« خانم قمری به اعتقاد من یکی از زحمت‌کش‌ترین بازیگرانی است که می‌شناسیم. به ‌جرأت می‌گویم که او با دست‌خالی و باپشتکارش توانسته امروز اولین کارش را به روی صحنه ببرد.»

او ادامه داد:«مسئله‌ای که در تئاتر کمدی اهمیت دارد این است که پیش از آنکه بخواهم من چیزی از نمایش یاد بگیرم مسرور و شادمان شوم. اگر قصد و قرض این باشد که تئاتر کمدی چیزی به من یاد دهد من راه را اشتباه رفتم. ابتدا امر باید تماشاگر شادمان از سالن تئاتر بیرون رود،  این ‌یکی از اصلی‌ترین مسائل در کار طنز و نمایش‌های کمدی است.»

این پیشکسوت ادامه داد:« خاطرمان باشد که تماشاگران نمایش، این قطره ‌قطره با حضور شما جمع می‌شود و پدید آمدن علاقه پشت علاقه باعث رشد این اتفاق مهم می‌شود. امیدوارم این صحنه هر لحظه پرشکوه‌تر و بیشتر به‌ سوی آینده‌ی بهتر گام بردارد.»

خاکسار گفت:«جامعه‌ای که تئاتر ندارد و مردمش به رفتن تئاتر عادت ندارد ایمان داشته باشید که دچار بیماری است چون ریشه و بنای یک جامعه مطلوب که می‌تواند سرشار از شادمانی باشد تئاتر است. زمانی که به‌عنوان بازیگر روی صحنه برای تو ببیندِه اجرا می‌کنم یک هم پنهانی در وجود تو و من است. این هم پنهانی در وجود همه ما است، آن چیزی که در حال حاضر می‌بینیم آشکار ما است. آن پنهان باید به منصه ظهور برسد و نمایش کمدی تنها قادر است آن را به ما نشان دهد. برای مرجان قمری آرزوی موفقیت و توانایی هر چه بیشتر دارم.»

رحمت امینی نویسنده «عروس چینی» نیز در ادامه این مراسم ضمن خوش آمد گویی به حاضرین گفت:« برای گروه تئاتر مناسبت‌ترین و هیجان‌انگیزترین چیز این است که تماشاگر زیاد داشته باشد فارغ از اینکه قیمت بلیت چقدر است و تبلیغات کار چگونه است. امیدوارم در روزهای این ده نیز این حجم تماشاگر در این سالن حضور پیدا کنند.»

او ادامه داد:« پیشینه این نمایشنامه برمی‌گردد به ۲۵ سال پیش. تاکنون دو اجرا از این متن توسط حسن وارسته انجام‌شده است. در نخستین اجرا محسن تنابنده در آن بازی داشت و در ادامه مرجان قمری و رسول نقوی در آن بازی کردند که اجرای بسیار خوبی در تئاتر شهر بود. »

این نویسنده افزود:« عروس چینی هر بار که اجرا شده بسیار پر مخاطب و دل‌پذیر بوده امیدوارم خانم مرجان قمری نیز در اولین تجربه جدی در کارگردانی – بازیگر خوبی است- موفق عمل کند. نخستین تجربه حتماً نکاتی دارد»

امینی در ادامه ضمن تشکر از حضور سعید خاکسار گفت:« همیشه خاطره خوشی از اجرای  اثر«کاکا سیاه» ایشان که یک اثر جهانی است و در دوره‌ای توانست به‌خوبی نمایش ایرانی را با تئاتر ترکیب کند در ذهن من است.»

علی سلیمانی کارگردان نمایش«مکعب» که پس از نمایش«عروس چینی» اجرا دارد نیز در ادامه این مراسم گفت:«افتخار می‌کنم که استاد سعید خاکسار به‌عنوان استاد من و مرجان قمری در روز اول نمایش هر دو ما حضور دارند. لطفاً تا پایان تیرماه این دو نمایش را مشایعت کنید.»

 

 

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.