اولین پیروز «ترزا می» در مجلس جدید بریتانیا

دولت محافظه کار نخست وزیر انگلیس در نهایت توانست با اختلاف آرای اندک حمایت اعضای پارلمان این کشور را برای برنامه های قانونی خود بدست آورد.

به گزارش  فرانس ۲۴، مجلس عوام انگلیس روز پنج شنبه با ۳۲۳ رأی موافق در برابر ۳۰۹ رأی مخالف (تنها با اختلاف ۱۴ رأی) برنامه دولت محافظه کار «ترزا می» برای دو سال آینده را به تصویب رساند؛ برنامه ای که رئوس آن پیشتر در سخنرانی هفته گذشته ملکه انگلیس مطرح شده بود.

به گزارش اینتیتر به نقل از مهر، شایان ذکر است که عدم تصویب این طرح قانونی می توانست شکستی مهم- و احتمالاً مهلک- برای دولت نه چندان مقتدر «ترزا می» باشد که در هفته جاری به منظور تضمین موفقیت خود در این رأی گیری، با حزب «اتحاد دموکراتیک» ایرلند شمالی برای تشکیل دولت اقلیت به توافق رسید.

وزرای کابینه ترزا می در هراس از شکست در برابر اصلاحیه های پیشنهادی حزب رقیب- کارگر- اعلام کردند که حاضرند هزینه سفر زنانی را که برای انجام عمل سقط جنین از ایرلند شمالی به انگلیس سفر می کنند، بپردازند. گفتنی است که عمل سقط جنین در ایرلند شمالی غیرقانونی است و از این رو، سالانه صدها زن برای انجام این عمل جراحی از ایرلند شمالی به سایر نقاط بریتانیا سفر می کنند که هزینه های سفر و سقط جنین را بر این زنان تحمیل می کند.

شایان ذکر است که اعضای حزب کارگر انگلیس در پارلمان این کشور در تلاش هستند تا دولت ضعیف ترزا می را بر سر برنامه هایش در حوزه اقتصاد و خروج از اتحادیه اروپا به شکست بکشانند.

اما تاکنون دولت ترزا می توانسته است تمام تلاشهای حزب کارگر را با کسب حمایت حزب اتحاد دموکراتیک ایرلند شمالی شکست دهد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.