رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

قیمت نفت افزایش یافت

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۳۵ سنت، معادل ۰.۷ درصد افزایش به ۴۶ دلار و ۱۸ سنت رسید.

به گزارش اینتیتر به نقل از رویترز، در حالی که سرمایه گذاران با استفاده از فرصت افت قیمت ها اقدام به پیش خرید نفت کرده اند، قیمت نفت امروز برای چهارمین جلسه متوالی افزایش یافت، هرچند که نگرانی ها از تداوم مازاد عرضه در بازار مانع از رشد قابل توجه قیمت ها شد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۳۵ سنت، معادل ۰٫۷ درصد افزایش به ۴۶ دلار و ۱۸ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز ۳۰ سنت، معادل ۰٫۷ درصد افزایش داشت و به ۴۶ دلار و ۳۸ سنت رسید.

این افزایش قیمت بدان معناست که قیمت ها بعد از تجربه کرده کاهش در بیشتر ایام ماه گذشته، تا به اینجای هفته اندکی رشد داشته است.

بانک آمریکایی سیتی اعلام کرد: «قیمت نفت ممکن است به کف نزدیک شده باشد، اما احساس موجود در بازار به شدت آسیب دیده و تعداد سکوهای حفاری در حال افزایش است و اینها موجب کند شدن روند ترمیم قیمت ها خواهد شد.»

سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و شرکایش تلاش دارند با کاهش تولید، از میزان نفت عرضه شده به بازار بکاهند. اوپک و ۱۱ تولید کننده دیگر در ماه می توافق کردند که کاهش روزانه ۱٫۸ میلیون بشکه ای نف خود را تا پایان مارس ۲۰۱۸ ادامه دهند.

اما به رغم این کاهش ها، که از ماه ژانویه آغاز شده، بازارها به دلیل افزایش تولید سایر تولید کنندگان همچنان با مازاد عرضه مواجه اند.

نیجریه و لیبی، دو عضو اوپک که از توافق کاهش تولید معاف هستند، تولید خود را افزایش داده اند. ایران هم اجازه یافته تا تولید خود را برای بازپس گیری سهم خود از بازار بعد از لغو تحریم های غرب اندکی افزایش دهد. تولید نفت شیل آمریکا از سال گذشته تاکنون حدود ۱۰ درصد افزایش یافته و به ۹٫۴ میلیون بشکه در روز رسیده است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.