رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

قیمت طلا به ۱۲۵۲ دلار رسید

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱ درصد کاهش به ۱۲۵۲ دلار و ۴۰ سنت رسید.

به گزارش اینتیتر به نقل از رویترز، در حالی که ارزش دلار افزایش یافته و بازار بعد از انتشار آمارهای نه چندان مثبت اقتصادی در هفته گذشته منتظر سخنان یکی از مقامات ارشد فدرال رزرو آمریکاست، قیمت طلا امروز به پایین ترین رقم خود در طی نزدیک به ۴ هفته گذشته رسید.

ویلیام دادلی، رئیس فدرال رزرو شعبه نیویورک و یکی از متحدان نزدیک جانت یلن، رئیس بانک مرکزی آمریکا قرار است در میزگردی با حضور روسای شرکت های محلی در پلتسبورگ نیویورک شرکت کند.

هلن لائو، تحلیلگر موسسه آرگونات سکیوریتیز در این باره گفت: «اگر دادلی تایید کند که فدرال رزرو همچنان نسبت به افزایش بیشتر نرخ بهره اصرار دارد، من فکر نمی کنم قیمت طلا بتواند به این زودی ترمیم شود.»

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰٫۱ درصد کاهش به ۱۲۵۲ دلار و ۴۰ سنت رسید. قیمت فلز زرد در اوایل جلسه امروز تا رقم ۱۲۵۰ دلار و ۸۰ سنت پایین آمد، که کمترین رقم از ۲۵ می تاکنون بود.

قیمت طلای آمریکا نیز امروز برای تحویل در ماه اوت با ۰٫۲ درصد کاهش به ۱۲۵۴ دلار و ۲۰ سنت رسید.

هرچند فدرال رزرو آمریکا هفته گذشته نرخ بهره را افزایش داد، اما انتشار آمارهای ضعیف از اقتصاد آمریکا تردیدهایی را در مورد توانایی بانک مرکزی آمریکا برای تداوم سیاست افزایش نرخ بهره در ماه های باقیمانده از سال جاری ایجاد کرده است.

آمارهای خانه سازی در آمریکا در ماه می برای سومین ماه متوالی کاهش داشت به پایین ترین رقم در ۸ ماه گذشته رسید. این آمار نشان داد که بازار مسکن احتمالا تاثیری منفی بر رشد اقتصادی آمریکا در سه ماهه دوم سال خواهد داشت.

افزایش نرخ بهره موجب افزایش ارزش دلار می شود و با بالا بردن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا قیمت فلز زرد را تحت فشار قرار می دهد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.