رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

سریال جنجالی درباره زنان داعشی +تصاویر

این سریال تلویزیونی که در ماه رمضان پخش می‌شود به مسائل مختلفی پیرامون گروهک تروریستی داعش با محوریت با محوریت پیدایش و نقش زنان در گسترش آن می‌پردازد. در قسمتی دیگر از این سریال شبه نظامیان داعش را نشان می دهد که چگونه کودکان را برای آموزش نظامی و اعزام آنها را برای انجام عملیات بکار می‌گیرند.
شبکه تلویزیونی۱ MBC یکی از مهمترین رسانه های دنیای عرب در ماه مبارک رمضان سال جاری سریالی در ۳۰ بخش درباره داعش و نقش زنان در گسترش این گروهک تروریستی پخش می‌کند.
 
به گزارش اینتیتر به نقل از فرادید، این سریال تلویزیونی که در ماه رمضان پخش می‌شود به مسائل مختلفی پیرامون گروهک تروریستی داعش با محوریت با محوریت پیدایش و نقش زنان در گسترش آن می‌پردازد. در قسمتی دیگر از این سریال شبه نظامیان داعش را نشان می دهد که چگونه کودکان را برای آموزش نظامی و اعزام آنها را برای انجام عملیات بکار می‌گیرند.
 
شمار زیادی از هنرمندان کشورهای مختلف عربی در این سریال تلویزیونی ۳۰ قسمتی که فجایع و جنایات گروه تروریستی داعش را به نمایش می‌گذارد، نقش بازی می‌کنند.
 
قسمتی از این سریال یکی از روزنامه نگاران را نشان می دهد که نامزد مسیحی او پس از اینکه دین خود را تغییر می دهد به عامل انتحاری برای منفجر کردن یکی از کلیساها تبدیل می‌شود.
 
سمر علام، هنر پیشه‌ای که نقش دختر مسیحی انتحاری را بازی کرده است در تماس با روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز، گفته است "هنگامی که این نقش را بازی می کردم، بسیار افسرده شدم اما با این حال امیدوارم که این سریال بتواند پیام خود مثبت خود را به گونه‌ای متفاوت به بینندگان برساند".
 
این هنرپیشه زن عرب گفت:"داعش خطری برای همه انسانیت است و این سریال این فرصت را به من داد تا نفرت خود را از چنین گروه تروریستی بیان کنم و اعمال او را محکوم کنیم ".
 
سریال در اغلب صحنه‌ها جنایات داعش از جمله بمب گذاری‌ها، حملات انتحاری و مثله شدن اجساد قربانیان این انفجارها را برملا می‌کند. در بخش دیگری از این سریال به وضعیت کسانی که مجبور شدند با داعش باقی بمانند پرداخته شده است،
 
با این همه اما پخش این سریال اعتراض کاربران عرب را برانگیخته است زیرا آنها معتقداند در این مجموعه در مورد شخصیت زنهای سنی سیاهنمایی شده و آنها را نسبت به مسائل دینی بی توجه وبه مسائل و کناه های دنیوی علاقمند نشان داده اند.
 
به همبن دلیل کاربران شبکه های اجتماعی هشتگی با عنوان #غرابیب_سود تشکیل داده اند و با اعتراض خود تقاضای لغو پخش این مجموعه را دارند زیرا بر این باورند که تمامی وقایع در این سریال مبتذل تحریف شده، ضمن اینکه به صورت کاملا غیر مسقیم با تاثیرات روانی منفی سعی در تشویق بینندگان و سوق دادن آنها به سمت بی غیرتی، نداشتن شرافت، بی دینی، بی عفتی و ابتذال دارد.
 
تعدادی از کاربران نیز بر این عقیده اند که سریال کلاغ های سیاه با تمرکز روی مساله جهاد نکاح می خواهد تصویر زنان سنی را در اذهان عمومی خراب کند، سایر کسانی هم که اطلاعاتی درباره این سریال داشتند اعلام کردند که دین اسلام بسیار محترم تر و پاک تر از اینهاست که عوامل این مجموعه بتوانند آن را خدشه دار کنند و این چیزی که آنها به تصویر کشیده اند به هیچ عنوان اسلام واقعی نیست، آنها مشتی دشمن دست نشانده هستند که با اهداف شوم قصد سیاه کردن چهره این دین مقدس را دارند. 
 
 

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.