رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

قیمت جهانی نفت افزایش یافت

با قوت گرفتن احتمال تمدید توافق کاهش تولید نفت، قیمت جهانی نفت در بازار معاملات آتی امروز با بیش از ۳۰ سنت افزایش به حدود ۵۴ دلار در هر بشکه رسید.

به گزارش اینتیتر به نقل از مهر ،  قیمت جهانی نفت در بازار معاملات آتی روز دوشنبه به دنبال حمایت کشورهای طرف پیمان کاهش تولید برای تمدید آن تا سال آینده میلادی، با روند افزایشی روبرو شد.

 انتظار می رود روند تمدید توافق کاهش تولید منجر به سیر نزولی ذخایر جهانی نفت و تقویت بهای طلای سیاه شود.  

در معاملات امروز بازارهای جهانی، قیمت نفت برنت با ۳۲ سنت افزایش معادل ۶ دهم درصد رشد به ۵۳ دلار و ۹۳ سنت در هر بشکه رسید؛ ضمن اینکه قیمت نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا هم با ۳۲ سنت افزایش در برابر ۵۰ دلار و ۶۵ سنت در هر بشکه معامله شد.  

قیمت هر دو شاخص جهانی نفت از ابتدای ماه جاری میلادی بیش از ۱۰ درصد روند افزایش داشته است.

 بسیاری از کارشناسان اقتصادی بر این باور هستند که سیر صعودی قیمت نفت در معاملات امروز به این دلیل است که کشورهای شرکت کننده در پیمان کاهش تولید نفت، موافقت ضمنی خود را برای تمدید این توافق تا مارس ۲۰۱۸ اعلام کرده اند. البته کاهش بیشتر تولید نفت و نتیجه بخش بودن آن در بازارهای جهانی در گرو به دست گرفتن کنترل مازاد عرضه است.

در حال حاضر خطر جدی توافق کاهش تولید، افزایش بی رویه تولید نفت «شیل» آمریکا است که «گلمن ساچ» اعلام کرده، از «می» سال گذشته میلادی تا کنون تعداد ۴۰۴ دکل فعال حفاری به چرخه تولید نفت آمریکا افزوده شده که حاکی از رشد ۱۲۸ درصدی دکل های حفاری ایالات متحده دارد.   بر همین اساس، تولید نفت آمریکا با ۱۰ درصد افزایش معادل تقریبا ۹۰۰ هزار بشکه در روز به روزانه ۹.۳ میلیون بشکه رسیده است.  

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.