رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

ایران صادرکننده گازوئیل می شود

 وزیر نفت با بیان اینکه با تلاش های دولت یازدهم ایران تا دو سال آتی از واردکننده به صادرکننده گازوئیل تبدیل می شود، گفت: حدود ٨٠ میلیارد دلار در قالب قراردادهای جدید نفتی امضا می شود که ۵۰ میلیارد دلار از آن برای کار در بخش داخلی است.

 

« بیژن زنگنه» روز شنبه در مراسم گشایش بیست ودومین نمایشگاه بین المللی نفت،گاز، پتروشیمی و پالایش و پخش فرآورده های نفتی گفت: برخی تصور می کنند وقتی صحبت از قراردادهای جدید می شود به معنای تکیه بر خارجی ها است، اما این گونه نیست و بخش اصلی کار در قراردادهای جدید به سازندگان و پیمانکاران ایرانی داده می شود.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایرنا ، وزیر نفت با بیان اینکه تا صنعت نفت حرکت نکند ، سایر بخش ها قادر به کار نیستند، گفت:بر اساس برنامه ششم توسعه باید ۴۰ میلیارد دلار در صنعت پتروشیمی سرمایه گذاری شود.
وی بابیان اینکه در روزهای ابتدای فعالیت دولت یازدهم که به وزارت نفت آمدم پول نبود، قیمت نفت سقوط کرده بود و تحریم ها هنوز وجود داشت افزود: در سه سال و نیم گذشته توانستیم ظرفیت تولید گاز را از میدان مشترک پارس جنوبی دو برابر کنیم و از ۲۸۵ به ۵۷۵ میلیون مترمکعب در روز افزایش دهیم.
به گزارش ایرنا، در این نمایشگاه ۲ هزار و ۵۰۰ شرکت داخلی در قالب یک هزار و ۱۶ غرفه در این نمایشگاه مشارکت می کنند. همچنین در این نمایشگاه یک هزار و ۵۰۰ شرکت از ۳۷ کشور در قالب ۸۱۱ غرفه حضور دارند.
بیست و دومین نمایشگاه بین المللی صنعت نفت از ۱۶ تا ۱۹ اردیبهشت ماه جاری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران میزبان علاقمندان است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.