رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

گران‌ترین سیستم گیمینگ جهان + تصویر

در دوره ای که تجهیزات سخت افزاری با سرعتی باورنکردنی بروز رسانی می شوند و یک مجموعه تنها پس از گذشت چند ماه از عرضه به بازار قدیمی به حساب می آید، دیدن سیستم های گران قیمت نباید چندان عجیب به نظر برسد.
به گزارش اینتیتر به نقل از مجله سخت افزار، در دوره ای که تجهیزات سخت افزاری با سرعتی باورنکردنی بروز رسانی می شوند و یک مجموعه تنها پس از گذشت چند ماه از عرضه به بازار قدیمی به حساب می آید، دیدن سیستم های گران قیمت نباید چندان عجیب به نظر برسد. به خصوص با در نظر داشتن اینکه در حال حاضر بستر سخت افزاری بسیار مناسبی برای به حداکثر رساندن توان فنی رایانه های گیمینگ و شخصی وجود دارد و همین نکته نیز باعث برداشته شدن هرگونه سقف قیمتی برای این سیستم های می شود. اما با این وجود احتمالا پس از دیدن گران قیمت ترین سیستم گیمینگ جهان بسیار متعجب خواهید شد. رایانه ای فوق العاده قدرتمند برای به زانو در آوردن هر نوع بار پردازشی و البته قیمتی نجومی.

این رایانه شخصی که توسط Overvlockers UK جمع آوری شده با داشتن برچسب قیمتی ۳۰۰۰۰ دلار (در حدود ۱۲۰ میلیون تومان) عنوان گران قیمت ترین رایانه گیمینگ جهان را به خود اختصاص داده است. سیستم مورد نظر OrionX نام دارد و نگاهی به مشخصات فنی آن پیش از هر چیز نیاز به یک لیوان آب یخ دارد. مجموعه قطعات سخت افزاری درون کیس Phanteks Enthoo Elite قرار گرفته اند که به تنهایی ۹۰۰ دلار قیمت دارد. پردازنده اصلی ۶۹۵۰x از خانواده ده هسته ای i7 اینتل است که در حدود ۱۶۰۰ هزینه خواهد داشت. برای پردازش گرافیکی نیز از ۴ کارت Geforce Titan X انویدیا استفاده شده که مجموع حافظه در دسترس را به ۴۸ گیگابایت می رساند و البته برای داشتن هر یک از این کارت ها نیز می بایست در حدود ۱۲۰۰ دلار خرج کنید. ۶۴ گیگابایت حافظه رم از نوع Dominator Platinum ساخته Corsair در کنار ۵ درایو حالت جامد (SSD) با ظرفیت مجموع ۴٫۲ ترابایت و همچنین دو هارد درایو ۱۰ ترابایتی Barracuda از سیگیت مجموع فضای ذخیره سازی را به ۲۴٫۲ ترابایت می رسانند.

گران‌ترین سیستم گیمینگ جهان
برای خنک سازی این غول پردازشی از سه سیستم ابداعی خنک سازی مایع استفاده شده تا در هنگام اعمال فشار کاری با یک انفجار اتمی روبرو نشوید. مجموعه همه این قطعات نیز بر روی مادربرد X99 Rampage V Extreme Edition 10 ایسوس قرار گرفته اند. شاید تصور کنید این سیستم تنها برای نمایش در جشنواره های گیمینگ و نمایشگاه هایی مانند کامپیوتکس آماده شده اما در حقیقت تیم سازنده آن را برای فروش عرضه می کنند. باید دید عنوان گران قیمت ترین رایانه جهان تا چه زمانی در اختیار OrionX 8pack خواهد بود و شتاب پیشرفت تکنولوژی با چه سرعتی این عنوان را به سیستم دیگری اختصاص می دهد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. تنلرعتئلاتئدذدات می گوید

    پس عکس کو

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.