قیمت‌های آپارتمان های تهران در سال جدید + جدول

قیمتهای جدید آپارتمان در مناطق ۲۲ گاه پایتخت حاکی از افزایش قیمت در سال جدید است.

اواسط اسفند ماه گذشته مرکز آمار ایران در گزارشی از افزایش ۸٫۴ درصدی قیمت  یک مترمربع زیربنای مسکونی شهر تهران طی پاییز ۹۵ در مقایسه با پاییز سال ۹۴ خبر داد.

به گزارش اینتیتر به نقل از تسنیم، این مرکز با استناد به سامانه اطلاعات مدیریت معاملات املاک و مستغلات کشور اعلام کرد متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران ۴۴۴۶۷ هزار ریال با میانگین مساحت ۳۰۸ مترمربع بوده که نسبت به فصل قبل ۲٫۱ درصد کاهش (تابستان ۹۵) و نسبت به فصل مشابه سال قبل (پاییز ۹۴) ۸ درصد افزایش داشته ‌است. همچنین متوسط قیمت فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران ۴۳۵۰۹ هزار ریال با میانگین مساحت ۸۹ مترمربع و متوسط عمر بنای ۹ سال بوده که نسبت به فصل قبل ۱٫۸ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۸٫۴درصد، افزایش داشته است.

از سوی دیگر گرچه تنها دو هفته از سال جدید می‌گذرد و کارشناسان و دست‌اندرکاران بخش مسکن همواره از فروردین‌ به عنوان ماهی کم معامله یاد می‌کنند، اما به نظر می‌رسد بازار مسکن برای خروج از رکود دورخیز کرده است. روند معاملات در اولین ماه سال جدید نشان از آن دارد که احتمالا امسال آخرین سال رکود معاملات مسکن خواهد بود و این بخش در حالی وارد رونق می‌شود که افزایش قیمت ۱۰ تا ۱۵ درصدی برای آن پیش‌بینی می‌شود.

با این تفاسیر نگاهی به جدیدترین قیمت واحدهای مسکونی در نقاط مختلف پایتخت می‌اندازیم. یک واحد آپارتمان نوساز ۶۰ متری واقع در تهرانپارس با پارکینگ و انباری ۱۹۵ میلیون تومان به فروش رفته است.

واحدی با همین متراژ در ساعی و با امکانات مشابه ۳۳۵ میلیون تومان معامله شده است. یک دستگاه آپارتمان ۴۴ متری در اسکندری بدون انباری و پارکینگ ۱۴ ساله با قیمت ۱۳۳ میلیون تومان فروخته شده،‌ واحد ۷۵ متری در خواجه نصیر طوسی که ۲۴ سال از ساخت آن می‌گذرد با قیمت ۲۲۰ میلیون تومان معامله شده است.

واحد مسکونی نوسازی ۲۳۸ متری در یوسف‌آباد دو میلیارد و ۷۲۰ میلیون تومان و آپارتمان ۱۰۰ متری نوساز واقع در قیطریه یک میلیارد تومان داد و ستد شده است.

                         قیمت واحدهای مسکونی در مناطق ۲۲ گانه تهران

منطقه متراژ سال ساخت قیمت (تومان)
تهرانپارس ۹۰ ۲ ۴۵۰میلیون
سعادت‌آباد ۱۶۵ ۱۲ یک میلیارد و ۳۷۵ میلیون
شهرک آزمایش ۸۲ ۱۵ ۳۹۰ میلیون
گیشا ۱۶۷ ۱۲ یک میلیارد و ۱۱۰ میلیون
آرژانتین-ساعی ۶۵ ۱۶ ۴۳۵ میلیون
نارمک ۵۳ ۱۰ ۲۴۱ میلیون تومان
آلستوم ۷۰ ۳ ۲۶۳ میلیون
مسعودیه ۶۵ ۵ ۱۵۶میلیون
ارامنه جنوبی ۵۰ نوساز ۱۹۴میلیون
سلسبیل ۴۳ ۱۴ ۱۱۰ میلیون
ابوذر ۹۲ نوساز ۴۰۴ میلیون
ونک ۱۰۰ ۳۷ ۸۰۰ میلیون
افسریه ۷۲ ۱۱ ۱۵۵ میلیون
دروس ۲۲ ۱۶ ۸۰ میلیون
ازگل ۱۱۲ نوساز ۴۷۶ میلیون
آهنگ ۲۰۰ نوساز یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون
منیریه ۱۲۰ ۳۷ ۴۹۵ میلیون
مختاری ۴۳ ۱۵ ۸۰ میلیون
پونک ۶۶ ۱۲ ۲۵۰ میلیون
ازگل ۲۴۰ نوساز ۳ میلیارد و ۵۷۵ میلیون
چیذر ۲۴۰ نوساز ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.