رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

افتخاری تازه برای «فروشنده» و اصغر فرهادی

یک ماه پس از اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان «فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی جایزه بهترین فیلمنامه یازدهمین دوره جوایز فیلم آسیایی را نیز از آن خود کرد.

در یازدهمین دوره جوایز فیلم آسیایی که سه‌شنبه یکم فروردین در هنگ‌کنگ برگزار شد، یک جایزه دیگر به افتخارات سینمایی فیلم «فروشنده» افزوده شد.

به گزارش اینتیتر به نقل از خبرآنلاین، یک ماه پس از اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان «فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی جایزه بهترین فیلمنامه یازدهمین دوره جوایز فیلم آسیایی را نیز از آن خود کرد.
در این مراسم اثر تازه پارک چان ووک با عنوان «ندیمه» چهار جایزه از جمله جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن و جایزه بهترین بازیگر نوظهور را از آن خود کرد. «ندیمه» که سال گذشته در جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد و برای کسب نخل طلایی رقابت می‌کرد، علاوه بر این دو جایزه، جوایز بهترین طراحی صحنه و بهترین طراحی لباس را نیز از آن خود کرد.

در این میان فیلم «من مادام بووآری نیستم» به کارگردانی فنگ ژیائوگنگ که جایزه بهترین فیلم را از آن خود کرد و در عین حال جایزه بهترین بازیگر زن را برای فن بینگ‌بینگ و جایزه بهترین فیلمبرداری را برای لو پان وون به ارمغان آورد.

مراسم جوایز فیلم آسیایی که سه سال گذشته در ماکائو برگزار می‌شد، به مناسبت بیستمین سالگرد تحویل هنگ‌کنگ به چین در هنگ‌کنگ برگزار شد.

در مراسم اهدای جوایز فیلم آسیایی، نا هونگ‌جین کارگردان کره‌ای برای فیلم «مویه» جایزه بهترین کارگردانی را گرفت، جایزه بهترین بازیگر مرد برای بازی در «هارمونیوم» به آسانو تادانوبو اهدا شد و جایزه بهترین بازیگر مرد نقش مکمل برای بازی در « Trivisa» به لم سوئت رسید.

تسوی هارک کارگردان نام آشنای سینمای هنگ‌کنگ نیز در این مراسم جایزه یک عمر دستاورد هنری گرفت. این کارگردان در طول چهار دهه فعالیت حرفه‌ای خود ۳۷ فیلم ساخته است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.