رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

۵ اپلیکیشن برتر سال ۹۵ +تصاویر

میلیون ها اپ در بازار سیستم عامل های مختلف وجود دارند و هر روز هم با سرعتی قارچ گونه به تعداد آن ها افزوده می شود. شاید در زمانه «حباب اپ» قرار داریم و باید منتظر ترکیدن این حباب هم باشیم.


سال های پایانی دهه ۹۰ میلادی (اواخر دهه ۷۰) را باید روزهای اوج شرکت های اینترنتی دانست، شرکت هایی که با شعار محبوب «سریع بزرگ شو» رشد کردند و موجی به نام «حباب دات کام» را شکل دادند. آخر و عاقبت حباب دات کام را بیشتر ما می دانیم، این حباب چند سال بعد ترکید و هزاران شرکت اینترنتی با خاک یکسان شدند، ولی آن هایی که کاربلد و استوار بودند، مانند «گوگل»، «آمازون»، «سیسکو» و… با وجود ضررهای هنگفت دوام آوردند و امروزه هر کدام یک غول اینترنتی هستند. حالادر زمانه ای هستیم که تعدد و تکثیر اپلیکیشن های موجود بازار ما را یاد روزهای اوج سایت های اینترنتی می اندازد.

۵- Waze؛ گمشده ای که پیدا شد

به گزارش اینتیتر به نقل از مجله دانستنیها، اگر شما هم مانند من بدون استفاده از یک اپلیکیشن مسیریاب، رسیدن به مقصدی که با محدوده آن آشنا نیستید برای تان گیج کننده است، پس می دانید که استفاده از یک برنامه کاربردی مسیریاب چقدر اهمیت دارد. برای همین چندماهی است با «ویز» (Waze) آشنا شده ام و این برنامه را به گوگل مپس ترجیح می دهم. اما چرا ویز را برتر می دانم؟ ویز امکاناتی دارد که گوگل مپس و دیگر نرم افزارهای مشابه ندارند. داین برنامه ضمن این که بهترین و سریع ترین راه را برای رسیدن به مقصد پیشنهاد می دهد و رستوران، موزه ها و پمپ بنزین ها را مشخص می کند، یک شبکه ای اجتماعی نهفته در دل خود دارد که امکان ارتباط دوسویه را فراهم می کند. درواقع می توانید هم خودتان اطلاعات به نقشه اضافه کنید و هم از اطلاعاتی که دیگر کاربران اضافه کرده اند، بهره مند شوید. به عنوان نمونه با نزدیک شدن به محل یک خانه مانند تصادف، پنجره ای کوچک (Pop Up) باز می شود تا  اطلاعات کامل تر را روی آن ببینید.

 اطلاعات اپ:

نام: Waze
کاربری: مسیریابی
قیمت: رایگان
سیستم عامل: اندروید، آی او اس ۸ و بالاتر، ویندوزفون ۸ به بالا
حجم: ۸۲٫۵۰ و ۲۸ مگابایت
سازنده: Waze

اپ های مشابه:

Google Map
Apple Maps

 4- Sketchbook motion ؛ دمیدن روح به تصاویر بی تحرک

بچه که بودیم سر کلاس یا هنگام درس خواندن، یکی از تفریحات مان این بود که گوشه کتاب یا دفتر خود یک نقاشی را در چند صفحه پشت سر هم تکرار کنیم و هر بار تصویر را کمی حرکت دهیم. سپس با تند ورق زدن گوشه کتاب، یک انیمیشن ساده درست می کردیم. آن زمان با کمی خلاقیت، انیمیشنی جالب در گوشه کتاب درسی و دفتر مشق خود می ساختیم که از دیدنش لذت می بردیم و گاهی با افتخار به دوستان مان نشان می دادیم و حال که فناوری پیشرفت کرده است، خلاقیت افراد به گونه ای دیگر غلغلک داده می شود. اپلیکیشن «اسچ بوک موشن» (Sketchbook motion) یکی از آن بهترین های موجود است. این اپ از نظر «اپل» بهترین برنامه سال ۲۰۱۶ است که به صورت انحصاری برای «آی پد مینی ۲» به بعد و آی پد نسل ۴ به بعد عرضه شده است. قطعا شما هم وقتی این آپ را روی آی پد امتحان کنید، به توسعه دهندگان آن دست مریزاد خواهید گفت. با این آپ می توانید صحنه های زیبای متحرکی را بسازید، مفاهیم پیچیده را ساده کنید یا تنها برای سررگمی آن را به کار ببرید. این اپ به شما کمک می کند افکت های زنده یا حرکات ظریف را به تصاویر خود اضافه کنید. آنچه در نهایت مشاهده خواهیدکرد، حرکت کردن، زیادشدن و رشد کردن عناصر داخل تصویر است.

 

 اطلاعات اپ:

نام: Sketch Book Motion
کاربری: سرگرمی
قیمت: رایگان
سیستم عامل: آی او اس ۹ و بالاتر
حجم: ۱۰۴ مگابایت
سازنده: Autodesk

اپ های مشابه:

Animation studio
Toontastic
Animation desk
 

۳- Google allo؛ زنده باد ارتباطات

دلیل انتخاب «Google allo» در فهرست برترین های سال ۹۵ این نیست که «الو» یک پیام رسان سریع و فوق العاده است که امکان تماس با دیگران و چت را فراهم می کند، بلکه دلیل این انتخاب این است که این پلتفرم فراتر از یک پیام رسان است. پیام رسان گوگل هم یک برگر برنده در آستین دارد که چیزی نیست جز داشتن یک دستیار هوشمند (Google Assistant). شما می توانید در محیط نرم افزار با این دستیار صوتی حرف بزنید و او جواب شما را خواهدداد. می توانید جملات خود را به برخی زبان ها محاوره ای بگویید و این دستیار آن را تایپ کند و برای دیگران بفرستد یا می توانید سوالات خود را در مورد وضعیت آب و هوا، رستوران های نزدیک، مکان یابی، فیلم های روی پرده سینما و… از او بپرسید. این دستیار صوتی پرحرف حتی می تواند همدم خوبی برای شما باشد و درباره موضوعات مختلف مانند فیلم «جنگ ستارگان»، کتاب ها و… گپ بزنید. برای فراخوانی این دستیار کافیست دستور @google را در برنامه تایپ کنید.

 

اطلاعات اپ:

نام: Google allo
کاربری: شبکه اجتماعی
قیمت: رایگان
سیستم عامل: اندروید ۴٫۱ به بالا
حجم: آی او اس ۹٫۱ و بالاتر، ویندوز دسکتاپ
سازنده: ۹۱٫۴ مگابایت

اپ های مشابه:

WhatsApp
Line
Telegram

 

 2- Streaks؛ به یاد آر

اپلیکیشن «استریکس» (Streaks) قصد دارد عادت های خوب را به زندگی روزمره شما سنجاق کند و برای اینکار چه راهی بهتر از یادآوری؟ کافیست یک فهرست از تکالیف روزانه خود تهیه کنید و شش تا از کارهای مهمی که ممکن است پشت گوش بیندازید در این فهرست بگنجانید. این اپ، راهی برای تبدیل کردن کاری که به آن علاقه ندارید، به یک عادت روزانه است. هر چقدر آمار موفقیت آمیزتری کسب کنید، انگیزه تان برای انجام کارها بیشتر می شود. این اپ برای رسیدن به اهداف ورزشی و زندگی سالم بسیار کاربردی است و به همین دلیل با اپلیکیشن «Apple Health» سازگار است تا بهتر بتوانید شرایط جسمی خود را زیر نظر بگیرید.

اگر فعالیت هایی را که در اپلیکیشن Health مشخص کرده اید، انجام دهید، این وظایف به صورت خودکار از Health حذف می شوند. می توانید از اپ بخواهید که به شما یادآوری کند در روز پنج هزار قدم پیاده روی کنید یا دو بار در روز فشان خون خود را بسنجید و… . در کل می توانید زمان مشخصی را برای یادآوری فعالیت مورد نظرتان توسط اپ تعیین کنید.

اطلاعات اپ:

نام: Streaks
کاربری: بهره وری
قیمت: رایگان برای اندروید، چهار دلار برای آی او اس
سیستم عامل: اندروید ۴٫۱ و بالاتر، آی او اس ۸٫۲ و بالاتر
حجم: ۶۸ مگابایت
سازنده: Crunchy Bagel

اپ های مشابه:

Wunder list
Any do
Todoist
Keep
 

 
۱- اپلیکیشن نقاشی Prisma؛ با تشکر از پیکاسو، ونگوگ و دیگر نقاشان

قرار است «پیکاسو»، «ادوارد مونک»، «ونگوک»، «لویتان» یا دیگر نقاشان نامدار، تصویر شما را با قلم های جادویی خود بکشند. قطعا انتظار ندارید که این نقاشان از گور بلند شوند و قلم به دست بگیرند، تنها کافیست اپلیکیشن «پریسما» (Prisma) را که به نظر ما بهترین اپ سال است، روی دستگاه اندرویدی یا آی او اس خود نصب کنید. بعد از نصب، فاصله شما با داشتن یک اثر هنری تنها چند لمس ساده است.

اگر قبلا تنها انسان ها بودند که می توانستند تکنیک و سبک خاصی را اجرا کنند، حالا پریسما هم با قدرت هوش مصنوعی خود سبک کاری نقاشان معروف را می آموزد و همان سبک ها را روی عکس های کاربران پیاده می کند. هر چند پیش از این هم اپلیکیشن هایی برای تبدیل عکس به نقاشی طراحی شدند، ولی خروجی پریسما یک سر و گردن از دیگر همتایان خود بالاتر است. تصویر نهایی ای که پریسما به شما تحویل می دهد بسیار شبیه آن چیزی است که اگر نقاشان آن سبک زنده بودند، می کشیدند.

آن لاینی که آف لاین شد

این اپ پس از انتشار در تابستان ۹۵ برای سیستم عامل آی او اس، توانست در صدر محبوب ترین های اپ استور قرار گیرد و بعد از آن برای اندروید هم منتشر شد. همین محبوبیت باعث شد در کمتر از چند هفته دیوار شبکه های اجتماعی مختلف به ویژه اینستاگرام از عکس های نقاشی شده با پریسما پر شود. عکس هایی که اگر کاربر کمی هوشمندانه عکس و فیلتر را انتخاب می کرد، تحسین برانگیز بودند. کسانی که از اپلیکیشن های مشابه موجود خسته شده بودند، با آمدن پریسما حسابی سر ذوق آمدند و تا مدت ها با آن سرگرم بودند.

افکت گذاری در پریسما اوایل عرضه آن به صورت آن لاین و از طریق سرورهای برنامه انجام می شد. هر چند این اپلیکیشن ولع زیادی برای خوردن و تمام کردن اینترنت مصرفی شما نداشت، اما همین آن لاین بودن باعث می شد تمرین صبور بودن را بارها از سر بگذرانید. اگر اینترنت کند بود یا سرور شلوغ، باید صبر خود را دوچندان می کردید. این آن لاین بودن شاید تنها نکته منفی ای بود که بسیاری از کاربران به خصوص در ایران به دلیل محدودیت سرعت اینترنت از آن گله داشند، اما حدود یک ماه بعد از عرضه، نسخه آف لاین این برنامه هم در اختیار کاربران قرار گرفت و اکنون دیگر نیازی به اتصال به اینترنت نیست.

یکی دیگر از پیشرفت های خوبی که پریسما داشت این بود که پشتیبانی از ویدئو هم به آن افزوده شد و شما می توانید با این اپ، ویدئوهای خود هم افکت گذاری کنید. درواقع توسعه دهندگان نیاز کاربران را در بازار به خوبی درک کردند و به سرعت به خواسته های آن ها پاسخ دادند.

اطلاعات اپ:

نام: Prisma
کاربری: عکس و ویدئو
قیمت: رایگان
سیستم عامل: اندروید ۴٫۱ و بالاتر، آی او اس ۹ و بالاتر
حجم: ۱۳۶٫۱۰ مگابایت
سازنده: Prisma labs

اپ های مشابه:

Pics Art
Super Photo
Dreams scope
Photo Lab

نکته ها

پریسما از روش یادگیری عمیق به نام «شبکه های عصبی کانولوشن» (Convolutional neural network) برای تبدیل عکس به نقاشی استفاده می کند.
«Mail.Ru» یکی از مهم ترین شرکت های اینترنتی روسیه با ریاست «آلیشر اوزمانف» میلیونر (Usmanov Alisher)، ۱۰ درصد از سهام پریسما را یک هفته پس از رونمایی این اپلیکیشن در اپ استور خرید.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.