رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

۱۰ جایگزین رایگان برای نرم‌افزارهای گران قیمت

اگر در یکی از کشورهایی که در آن قوانین کپی رایت رعایت می‌شوند زندگی می‌کنید، بدون شک مجبور هستید برای استفاده از سرویس‌هایی که در بسیاری از کشورها مانند ایران با مبالغ بسیار اندک می‌توان به طور غیرقانونی در اختیار گرفت، هزینه گزافی در جهت خرید حق لاینس آن‌ها پرداخت کنید.
اگر صاحب شرکت نیستید، خرید جواز ابزارهایی مانند فتوشاپ، مایا و حتی ویندوز ممکن است از توان مالی شما خارج باشد. در این مطلب گزینه‌هایی مقرون به صرفه‌تر از نرم‌افزارهای گران قیمت را معرفی می‌کنیم که به شما در انجام کارها کمک می‌کنند.

GIMP (برای ویندوز، سیستم عامل مک و لینوکس رایگان است)
 

10 جایگزین رایگان برتر برای نرم‌افزارهای گران قیمت
به گزارش اینتیتر به نقل از فارنت، اولین گزینه واضح است. اگر پول کافی برای اشتراک Adobe Creative Cloud ندارید یا هیچ ‌وقت یک کپی از فتوشاپ برای خود نخریده‌اید، برنامه‌ پردازش تصویر GNU (همان GIMP) به کارتان می‌آید. این برنامه آپشن های زیادی در اختیارتان می‌گذارد و قدرتمند است (حتی با پلاگین GIMPShop قدرتمندتر می‌شود) و به هنگام نیاز باکمی کوشش می‌تواند بسیار شبیه به فتوشاپ عمل کند.

اگر برای شروع کار به مشکل خوردید، نگران نباشید. شاید کمی گیج کننده باشد اما این برگه حاوی میان‌برها و اطلاعات زیادی است که می‌تواند به سرعت برای راه اندازی و سرعت بخشیدن به کار به شما کمک کند. تا جایی که ممکن است در نهایت جایگزین موردعلاقه‌ شما به جای فتوشاپ تبدیل شود . برای جایگزین‌های بیشتر، کاربران ویندوز می‌توانند Paint.net (رایگان) و کاربران مک نیز برنامه‌ بسیار خوب را با پرداخت مبلغ ۳ دلار امتحان کنند.

Libre Office (برای ویندوز، سیستم عامل مک و لینوکس رایگان است)
 

10 جایگزین رایگان برتر برای نرم‌افزارهای گران قیمت
مجموعه‌ آفیس مایکروسافت، دارای استاندارد بهره‌وری میان دفاتر سراسر جهان است، اما هنگامی که موضوع کامپیوتر خانگی شما باشد، اگر نمی‌خواهید هزینه‌ مجوز را پرداخت کنید و یا از طرق دیگر به آن دسترسی ندارید، هنوز به چیزی نیازمندید که با آن کار کنید، مخصوصاً اگر مجبور به کار با فایل‌های ورد ،صفحات گسترده‌ اکسل یا اسلایدهای پاورپوینت باشید که دیگران برایتان می‌فرستند. اگر نیاز به مجموعه‌ آفیس محلی و غیر مبتنی بر وب دارید، وارد جایگزین مورد محبوب ما، Libre Office، شوید.

Libre Office در سال‌های اخیر تغییرات بسیاری کرده است. برنامه‌ای که بیشتر شبیه به مجموعه کلیشه‌ای ابزارها، طراحی شده توسط انجمنی برای دریافت سود بود، حالا تبدیل به رقیبی قابل و برازنده برای آفیس شده است که می‌تواند فایل‌های آفیس را اجرا کرده، آن‌ها را ویرایش و برای استفاده یکپارچه‌ کاربران آفیس، ذخیره کند؛ و البته که کاملاً رایگان است.

Inkspace (برای ویندوز، سیستم عامل مک و لینوکس رایگان است)
 

10 جایگزین رایگان برتر برای نرم‌افزارهای گران قیمت
اگر کار شما مربوط به نگاره سازی برداری، ساخت آرم و یا حتی فرمت فایل‌ها برای پرینت یا انتشار دیگری است، وجود برنامه‌ Adobe Illustrator برایتان ضروری است، اما اگر نمی‌خواهید هزینه‌ای صرف اشتراک Creative Cloud کنید، برنامه‌ Inkscape برای انجام هر کاری که می‌توانید در Illustrator انجام دهید به علاوه رایگان، متن باز و چند پلت فرمی است.

همچنین Inkscape انجمنی بزرگ از کاربران و راهنمایی‌های زیادی در وبلاگ آموزشی دارد که اگر به کمک نیاز داشته باشید، به شما برای راه اندازی و سرعت گرفتن کارهایتان کمک می‌کند. در راهنمای جایگزین کردن مجموعه‌ Creative با نرم‌افزارهای مقرون به صرفه، بیشتر در این باره توضیح داده‌ایم. همچنین اگر Inkscape با سلیقه شما جور نیست، جایگزین‌های دیگری نیز ارائه کرده‌ایم.


Blender (برای ویندوز، سیستم عامل مک و لینوکس رایگان است)
 
10 جایگزین رایگان برتر برای نرم‌افزارهای گران قیمت
سه بعدی و یا انیمیشن سه بعدی علاقه دارید، حداقل برای شروع باید Blender را انتخاب کنید. قطعاً در استودیوهای انیمیشن و مدل سازی از Maya و دیگر ابزارهای مانند آن استفاده می‌شود، اما اگر تازه کار هستید و یا حتی می‌خواهید کالای خود را برای چاپ سه بعدی مدل سازی کنید، باید از طریق Blender شروع کنید.

در ابتدا به کمی مهارت برای فهم آن نیاز دارید و مدرسه‌ شبانه‌ مدل سازی سه بعدی ما می‌تواند برای شروع به شما کمک کند. اگر این برایتان کافی نیست، این کتاب رایگان از Wikibooks ابزار دیگری است که می‌تواند برای یادگیری Blender به شما کمک کند.

Avira (برای ویندوز رایگان است) و Sophos (برای سیستم عامل مک رایگان است)
 

10 جایگزین رایگان برتر برای نرم‌افزارهای گران قیمت
 

اشتباه نکنید، هنگامی که بحث بر چیزهایی که کلیک می‌کنید، چیزهایی که دانلود می‌کنید و سایت‌هایی که بازدید می‌کنید باشد، هیچ جایگزینی برای محافظت خوب از سرچ کردن و حسگر هوشمند وجود ندارد. هرچند داشتن آنتی ویروس خوب و یا ابزار ضد بدافزار، هم‌زمان باهم بر کامپیوترتان و یا خصوصاً بر کامپیوتر کسی که نشانه‌های وبی را که بر کامپیوتر شما هست ندارد، هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند.

به همین خاطر به عنوان آنت ویروس، بهترین انتخاب ما برای ویندوز اویرا و برای سیستم عامل مک Sophos و به عنوان ضد بدافزار MalwareBytes است. اگر خواهان گزینه‌های دیگری هستید ما انتخاب‌های دیگری نیز داریم. حرف آخر این است که به هیچ وجه نیاز به هزینه کردن برای اشتراک آنت ویروس و ضد بدافزارهای گران قیمت ندارید و ابزارهای رایگان –با وجود برخی تکنیک‌های سست که اخیراً به کار گرفته شده- همان کار را انجام می‌دهند، بدون فایل‌های بیهوده که همراه با نام‌های بزرگی هستند که از کامپیوترهای دفاتر آن‌ها را می‌شناسید.

LMMS (برای ویندوز، سیستم عامل مک و لینوکس رایگان است)
 

10 جایگزین رایگان برتر برای نرم‌افزارهای گران قیمت
 

LMMS که سابقاً استودیوی چند رسانه‌ای لینوکس نامیده می‌شد، جایگزینی مهم، قدرتمند و رایگان برای Garageband پتلفرم دسکتاپ اپل یا حتی نرم‌افزارهای گران‌تر و استاندارد صنعتی مانند ProTools است. اگر می‌خواهید به صورت حرفه‌ای کار کنید جایگزین آن نخواهد شد اما اگر تازه کار هستید، این ابزار رایگان و چند پلت فرمی را امتحان کنید.

گذشته از تبدیل کامپیوترتان به ماشین ترتیب گذاری موسیقی، از هر کامپیوتری که استفاده می‌کنید، امکانات بسیاری برای ویرایش چند آهنگ دارند به صورتی که ابزار ویرایش و ضبط صدای ساده‌ مطلوب ما، Audacity، این امکانات را ندارد. از ترتیب گذاری، نوشتن، میکس کردن و ویرایش کردن تا میکس افکت‌ها و آلات غیرقابل انتقال برای افکت‌ها، حلقه‌ها و دیگر صداها همه در LMMS موجود است.

VirtualBox (برای ویندوز، سیستم عامل مک و لینوکس رایگان است)
 

10 جایگزین رایگان برتر برای نرم‌افزارهای گران قیمت
 

مجازی سازی تنها برای کار حرفه‌ای‌ها نیست، بلکه راهی مناسب برای تست کردن ابزارهای جدید و نرم افزار است تا مطمئن شوید که به کامپیوترتان آسیبی نمی‌رساند. Virtualbox رایگان و چند پلت فرمی است. این نرم افزار شاید بهترین یا کارآمدترین ابزار برای این کار نباشد، اما ویژگی‌های آن و نسبت سود به هزینه‌اش بی‌همتاست. این نرم افزار فوق قدرتمند و کاملاً رایگان است.

اگر تا به حال با خود اندیشیده‌اید که کاش کامپیوتری غیر از کامپیوتر خودتان برای امتحان کردن آن داشتید، راهنمای ما برای شروع به کار با Virtualbox به شما در موارد ابتدائی کمک می‌کند؛ و اگر همه‌ اینها برای شما تکراری هستند، راهنمای کاربران قدرتمند ما به شما کمک خواهد کرد. اگر کنجکاوید بدانید که با استفاده از Virtualbox به جای ابزاری مانند Fusion یا Parallels چه چیزی را از دست می‌دهید، نمایش مجازی ما را نگاه کنید که هر سه‌ آن‌ها را باهم مقایسه می‌کند.

DaVinci Resolve (برای ویندوز و سیستم عامل مک رایگان است)
 

10 جایگزین رایگان برتر برای نرم‌افزارهای گران قیمت
 

پیدا کردن ابزار ویرایش ویدیویی که هم خوب و هم رایگان باشد ساده نیست، مخصوصاً در مقایسه با ابزار خانگی مانند iMovie یا ابزار پیشرفته مانند Adobe Premiere. هرچند اگر به دنبال جایگزین هستید DaVinci Resolve که کارش را به صورت ابزار درجه بندی رنگ پیچیده (و گران قیمت) شروع کرد، چند سال قبل قابلیت ویرایش ویدیو را نیز اضافه کرده است. از آن به بعد به عنوان ویرایشگر ویدیویی جامع و جایگزینی ثابت شناخته شده است که –با اینکه شروع به کار با آن برای تازه کارها مشکل است- به حدی قدرتمند است که هنگامی که با آن آشنا شوید می‌تواند جایگزینی مناسب برای دیگر ابزار گران قیمت باشد. اگر بخواهید هزینه کنید، نسخه‌ پولی آن هم موجود است. مقایسه‌ای میان نسخه‌ رایگان و پولی در اینجا موجود است.

لینکوس (رایگان)
 

10 جایگزین رایگان برتر برای نرم‌افزارهای گران قیمت
 

قطعاً Linux در این فهرست جایگاه مهمی دارد. کاملاً به شما بستگی دارد که کدام جدول توزیع را انتخاب کنید . همان‌طور که نوع محیط دسکتاپ را برمی‌گزینید. اما اگر سیستم عامل مک یا ویندوز را به لینوکس تغییر می‌دهید، چه به خاطر راحتی و چه به دلیل نپرداختن هزینه برای مجوزهای جدید و یا اینکه می‌خواهید کامپیوتری قدیمی را دوباره زنده کنید، Ubuntu و Linux Mint بهترین گزینه‌ها برای یادگیری شما هستند.

اگر می‌خواهید همه چیز را یک‌باره یاد بگیرید، Arch Linux مطلوب است اما برای تازه کارها زیاد مناسب نیست. با این حال ما راهنمایی برای تنظیم کردن آن و یادگیری Linux در جریان کار داریم. همچنین می‌توانید بسته ی سایت Lifehacker برای Linux را برای ابزارهای ضروری امتحان کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را از نصب Linux بگیرید.

Google Drive (رایگان، مبتنی بر وب)
 

10 جایگزین رایگان برتر برای نرم‌افزارهای گران قیمت
 

نهایتاً همه گوگل درایو را می‌شناسند و احتمالاً از آن استفاده می‌کنند (سابقاً به آن Google Docs می‌گفتند). همراه با جیمیل، سریع، انعطاف‌پذیر، رایگان، قابل دسترس بر هر کامپیوتری که مرورگر وب داشته باشد و برای راه اندازی قدرتمند است. قطعاً برخی از ویژگی‌های قدرتمند مجموعه‌ آفیس کامپیوترهای اداری را ندارد اما شبیه به آن است.

همراه با توانایی پلاگین ها، افزونه های شخص ثالث و ابزارهای دیگری که می‌توانند Docs، Sheets و Slides را نیرومند کنند، مجموعه‌ای قدرتمند از ابزارها را دارید که برای استفاده از آن مجبور به پرداخت هیچ هزینه‌ای نیستید. همچنین هنوز حتی درباره‌ راهنماها، الگوها و دیگر ترفندهای تبدیل شما به نینجای مجموعه‌ G بحث نکرده‌ایم.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.