آلودگی هوا را سیاسی نکنیم

شهردار تهران با تاکید بر این که آلودگی هوا موضوعی به طور کامل اجتماعی و فنی است، گفت: باید از سیاسی کردن این موضوع پرهیز کنیم.

 محمدباقر قالیباف روز دوشنبه در مراسم روز درختکاری و افتتاح هزار هکتار جنگل کار در دامنه جنوبی البرز در قالب طرح کمربندی پیرامون شهر تهران افزود: طبیعت مظهر قدرت، خلاقیت، جمال و سخاوت خداوند بزرگ است که باید آن را قدر نهیم و همه در برابر حفظ توسعه و آن وظیفه داریم.
به گزارش اینتیتر به نقل از ایرنا، وی با یادآوری این که محیط زیست مهم ترین شاخص کیفیت زندگی ما است، اظهار داشت: امروز ما مسئولیم و باید برای حل مشکلات زیست محیطی کشور تلاش کنیم.
شهردار تهران تاکید کرد: آلودگی هوا چالش بزرگی است، این که نگذاریم جمعیت افزایش پیدا کند و آن را کاهش دهیم امری بدیهی است ولی این که بگوییم آلودگی ریشه در جمعیت دارد، غلط است زیرا آلودگی ریشه در خودرو و وسایل نقلیه شهری دارد.
قالیباف تصریح کرد: همه باید دست به دست هم دهیم تا معضلات محیط زیست را رفع کنیم.
وی همچنین گفت: من درمورد این معضل چهار بار با رییس مجلس شورای اسلامی شخصا صحبت کردم و گفتم که مشکل آلودگی هوا بدلیل مدیریت ناکارآمد است و این مشکل فقط برای تهران نیست و شهرهای دیگر را نیز شامل می شود.
شهردار تهران خاطرنشان کرد: آلودگی هوا موضوعی کاملا اجتماعی و فنی است، از این رو نباید آن را سیاسی کنیم و باید از سیاسی کردن آن پرهیز کنیم.
قالیباف افزود: از روزی که به شهرداری تهران آمدم لحظه ای از توسعه شهر غافل نبودم، در ابتدای حضورم ۱۸ هزار هکتار کمربند سبز تهران بود ولی امروز از مرز ۳۹ هزار هکتار گذشته است.
وی اضافه کرد: تهران شهری بود که ۴۵ سال طرح جامع نداشت ولی در سال ۸۶ این شهر صاحب طرح جامع شد.
شهردار تهران ادامه داد: ما فقط چند هزار میلیارد تومان در این دوره مدیریت، پول مستقیم بابت خرید باغ های شهر تهران با قیمت گزاف دادیم و آن را تبدیل به پارک عمومی کردیم، در این راستا فقط برای خرید یک مورد باغ در منطقه یک تهران ۱۷۰۰ میلیارد تومان پرداخت شد و آن را تبدیل به پارک عمومی کردیم.
قالیباف یادآور شد: طرح «یک عالمه درخت» که در چند روز اخیر در تهران اجرایی شده بسیار پیشرفت خوبی داشته ست و حدود ۸۰ هزار نفر در این طرح ثبت نام کردند که هر کدام ۱۰ اصله نهال خواهند کاشت.
وی گفت. از شهرهای دیگر هم خواستیم برای این طرح پیشقدم شوند تا ما بتوانیم درختان زیادی بکاریم.
رییس مجلس شورای اسلامی به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری امروز در فضای سبز ارتفاعات شمال شرق تهران نهالی را غرس کرد.
در این مراسم محمدباقر قالیباف شهردار تهران و جمعی از معاونان وی، لاریجانی را همراهی کردند.
محمدرضا تابش رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی و جمعی از اعضای شورای شهر تهران نیز در این مراسم حضور داشتند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.