رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

نشان شوالیه برای خوشنویس ایرانی

امروز در سکوت کامل خبری، سفارت فرانسه نشان «شوالیه» را به «غلامحسین امیرخانی» هنرمند خوشنویس اهدا کرد.

 نشان ملی لیاقت یا نشان شوالیه، نشان هنر و ادب، نشان افسر یا آفیسر و … نشان‌ها و مدال‌هایی هستند که دولت فرانسه در مقاطع مختلف زمانی از طرف دولت فرانسه به اهالی فرهنگ و هنر یا فعالین سیاسی اهدا می‌کند.

به گزارش اینتیتر به نقل از فارس، نشان شوالیه شاید نام آشناترین این نشان‌ها باشد که تا کنون چند باری هم به شخصیت‌های علمی، فرهنگی و هنری کشورمان داده شده است.

نشان هنر و ادب درجه «فرمانده» هر ساله به حدود ۲۰ نفر، نشان «افسر» به حدود ۶۰ نفر و نشان «شوالیه» به حدود ۲۰۰ نفر از سراسر جهان اعطا می‌شود.

در همین راستا در سکوت کامل خبری، سفارت فرانسه این نشان را به غلامحسین امیرخانی هنرمند خوشنویس اهدا کرد. مراسم اهدای نشان شوالیه به امیرخانی در محل سفارت فرانسه در تهران برگزار شد.

بر اساس این گزارش، شهرام ناظری، محمدرضا شجریان، رضا سیدحسینی، محمدعلی سپانلو، عباس کیارستمی، لیلا حاتمی، پری صابری، لیلی گلستان، جلال ستاری، داریوش مهرجویی، کامبیز درمبخش و محمود دولت‌آبادی نشان فرانسوی شوالیه را بر سینه آویخته‌اند.

اما چندی پیش حسین علیزاده نوزانده و آهنگساز مطرح موسیقی ایرانی ضمن انصراف از پذیرش این جایره با انتشار نامه‌ای جایزه وزارت فرهنگ فرانسه را نپذیرفت.

این استاد موسیقی ایرانی در بخشی از این نامه نوشته بود: «ضمن قدردانی از مسئولین کشور و سفارت فرانسه، به احترام مردم هنرپرور و هنردوست ایران، به نام حسین علیزاده قناعت کرده، تا آخر عمر به آن پیشوند یا پسوندی نخواهم افزود. ضمن تبریک به تمام بزرگان ایران و جهان که نشان با ارزش شوالیه را دریافت کرده‌اند، خود را بی‌نیاز از دریافت هر نشانی دانسته، همچنان اندر خم کوی دوست و به شوق عشق تا آخر عمر خواهم ایستاد. با سپاس از تمام مردم هنردوست ایران و جهان…»

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.