رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

تمامی سینماتک های کشور را بشناسید

 فرقی ندارد که چقدر خوره سینما رفتن و فیلم دیدن هستید یا این که تاریخچه صنعت سینما از بدو تولد تا امروز را تا چه حد از بر هستید؛ «بعضی از تجربه ها هیچ وقت قابل تکرار نیستند.

بعضی از سکانس های برخی از فیلم ها را باید هزاران بار دید. بعضی از فیلم ها را هم باید در فضای دیگری دید، اصلا باید با آنها زندگی کرد. بعضی از صحنه ها و دیالوگ ها را باید مزه مزه کرد.»

اینها حرف های خوره های فیلم و مخاطبان اصلی سینماتک ها هستند. پس اگر شما هم خوره فیلم هستید و دلتان برای دیدن چندباره فیلم «پدرخوانده» لک زده، اگر دلتان برای دیدن مارلون براندو و آل پاچینو غش می رود و اگر دوست دارید دستورهای خشن و باآرامش پدرخوانده را با صدای دالبی و با کیفیت عالی بشنوید، لیست ما را از دست ندهید؛ لیستی که از سینماتک های کشور تهیه شده است. ما در این لیست راه های رزرو و خرید بلیت از سینماتک ها را برایتان توضیح داده ایم. در ادامه لیست سینماتک های کشور، مشخصات و ژانر اکران فیلم های هر سینما توضیح داده شده است.

سینماتک قلهک

«مثل هیچ کجا، مثل هیچ وقت»؛ این شعار سینماتک قلهک است. سینما قلهک در زمینی به وسعت ۴ هزار مترمربع در خیابان شریعتی تهران ساخته شده است. این پردیس درواقع مجموعه ای از سالن های تئاتر، رستوران و سینماست و لقب اولین سینماتک خصوصی کشور را هم یدک می کشد.

نحوه خرید بلیت: به صورت اینترنتی و از سایت سینماتیکت امکان پذیر است.

قیمت بلیت: به صورت اینترنتی و از سایت سینماتیکت امکان پذیر است.

قیمت بلیت: ۷ تا ۱۰ هزار تومان

تعداد سانس ها در هفته: تقریبا هر روز فیلمی برای اکران وجود دارد. سانس اولیه سینماتک ۱۸:۳۰ است و سانس پایانی آن ۲۳:۳۰ است.


سینماتک کوروش

سینما فردیس کوروش از ۱۴ آذرماه سال ۹۳ شروع به کار کرده است و از آن روز تا به حال به طور منظم فیلم اکران می کند. بیشتر فیلم های پخش شده در سالن های سینماتک کوروش زبان اصلی و با صدای دالبی است. در روزهای پایانی هفته در سینماتک کوروش فیلم های ترسناک تاریخ سینما نمایش داده می شود.

نحوه خرید بلیت: خرید بلیت فیلم ها فقط برای اعضا یا با ارائه کارت عضویت امکان پذیر است. برای عضویت هم می توانید به سایت سینماتک کوروش مراجعه کنید. حق عضویت ۲۰۰ هزار ریال است که با پرداخت آن می توانید دو نوبت به صورت رایگان در سینما فیلم ببینید. می توانید با پرداخت حق عضویت ۵۰۰ هزار ریالی در شش نوبت بلیت رایگان هم دریافت کنید.

قیمت بلیت: ۷ تا ۱۰ هزار تومان (فیلم های سه بعدی: ۱۲ هزار تومان)

تعداد سانس ها در هفته: تقریبا هر روز، فیلم های سه بعدی در سانس ۱۹:۱۵ و بقیه فیلم ها در سانس ۲۱:۳۰ نمایش داده می شود.

 


سینماتک خانه هنرمندان

فیلم های مستند تاریخ ایران و جهان و فیلم ها و انیمیشن هایی که جایزه اسکار گرفته اند، برای اعضای سینماتک خانه هنرمندان نمایش داده می شوند. سینماتک خانه هنرمندان، در مجموعه خانه هنرمندان و در خیابان طالقانی قرار دارد. برنامه های سینماتک خانه هنرمندان به طور منظم و شش ماهه برنامه ریزی می شود. در ساعت ۱۷:۰۰ هر دوشنبه فیلم ها اکران می شوند. در مجموع در شش ماه و در یک دوره ثبت نام ۲۶ فیلم اکران می شود. پس از اکران فیلم، جلسه نقد و بررسی فیلم با حضور کارگردان، منتقدان و عوامل فیلم برگزار می شود.

نحوه خرید بلیت: تهیه بلیت فقط برای اعضا امکان پذیر است. برای ثبت نام و عضویت در سینماتک خانه هنرمندان باید به صورت اینترنتی و در سایت «گیشه نت» ثبت نام کنید. توجه داشته باشید که ثبت نام در فرصت تعیین شده و در زمان های اعلام شده، انجام می شود. هزینه ثبت نام برای هنرمندان، اعضای خانه سینما، منتقدان، خبرنگاران و دانشجویان سینما، مبلغ ۷۰۰ هزار ریال است. اگر قبلا عضو بوده اید و درخواست تمدید عضویت دارد، باید مبلغ ۱ میلیون ریال پرداخت کنید. اگر هم تازه درخواست عضویت داده اید، برای حق عضویت باید یک میلیون و ۲۰۰ هزار ریال پرداخت کنید. پس از ثبت نام هم باید عکس سه در چهار خود را به آدرس iranartistsfrum@gmail.com ای میل کنید.
 


سینما تک چارسو

پردیس سینمایی چارسو در خیابان جمهوری تقاطع پل حافظ قرار دارد و مجهز به آخرین تکنولوژی صوت و تصویر تکنولوژی سینمای دیجیتال است. در برنامه اکران فیلم های سینماتک چارسو هر هفته فیلم هایی که جایزه اسکار گرفته اند، اکران می شوند. تک چارسو چندوقتی است که شروع به کار کرده و در همین مدت کم توانسته مخاطبان زیادی به دست آورد. تمرکز اصلی سینماتک چارسو فعلا به روی فیلم های جدید است. البته این سینما، تک و توک از آثار فاخر سینما هم برای اکران استفاده می کند که همراه با جلسات نقد و بررسی امیر پوریا برگزار می شود.

نحوه خرید بلیت: از طریق سایت سینما چارسو  و سینماتیکت می توانید بلیت را تهیه کنید.

تعداد سالن ها: پنج سالن

ظرفیت: در مجموع ۹۰۰ صندلی.
 


سینماتک صفاییه یزد

تنها سینماتک شهر یزد در بلوار شهید قندی این شهر قرار دارد. سینماتک یزد جزء سینماهای ممتاز به شمار می رود و تجهیزات مدرن صوتی- تصویری از جمله پخش دالبی، نورپردازی دیجیتال و سیستم گرمایش و سرمایش و پارکینگ جزء امکانات این سینماتک است. سینماتک سالن پخش سه بعدی ندارد. البته طبق شنیده ها یزد سینماتک مستقلی ندارد و ظاهرا در برنامه هفتگی سینما صفاییه چندسانس هم فیلم خارجی نمایش دارد.

نحوه خرید بلیت: برای رزرو بلیت باید با تلفن های سینماتک تماس بگیرید یا از سایت سینماتیکت خرید اینترنتی کنید.

قیمت بلیت: از ۷ تا ۱۰ هزار تومان شروع می شود.

تعداد سالن ها: پنج سال

ظرفیت ها: در مجموع ظرفیتی معادل ۱۲۰۰ صندلی در این سینما در نظر گرفته شده است.
 


سینماتک هویزه مشهد

سینماتک هویزه ای مشهد مجهز به سیستم نمایش دیجیتال و صوت دالبی دیجیتال است و سیستم گرمایشی و سرمایش استفاده شده در آن از آخرین فناوری روز دنیا بهره می برد. همچنین بزرگ ترین تلویزیون شهری سنیمایی روی نمای این سینما نصب شده است. یکی از سالن سینمای آن هم قابلیت پخش سه بعدی دارد. اکران فیلم های خارجی در هویزه مشهد با فیلم های هنر و تجربه زوج است!

نحوه خرید بلیت: برای خرید بلیت شما باید عضو سایت سینماتیکت شوید و از طریق سایت خرید اینترنتی و رزرو را انجام دهید.

قیمت بلیت: از ۱۰ هزار تومان شروع می شود.

تعداد سانس ها در هفته: اواخر هفته می توانید به تماشای فیلم های این سینماتک بنشینید.

تعداد سالن ها: هشت سالن نمایش.
 


موزه هنرهای معاصر ایران

سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران در مجموعه موزه هنرهای معاصرو در خیابان کارگر شمالی قرار دارد. هفته سینما فرانسه، هفته فیلم صامت، سینما پنجره عقبی و فیلم ها و احساس ها از برنامه های اخیر این سینماتک است.

نحوه خرید بلیت: خرید به صورت اینترنتی از سایت موزه هنرهای معاصر، بخش سینماتک انجام می شود.

قیمت بلیت: قیمت بلیت های سینماتک موزه هنرهای معاصر از ۱۰۰ هزار ریال شروع می شود، البته سینماتک موزه هنرهای معاصر هم درست مثل بقیه سینماها سیستم عضویت دارد. برای عضویت شما باید در سایت سینما ثبت نام و شهریه ۵۰۰ هزار ریالی را واریز کنید. اگر دانشجو- فرقی ندارد در چه رشته ای- یا فارغ التحصیل رشته هنر هستید، شهریه عضویت سالانه شما ۳۰۰ هزار ریال می شود. قیمت بلیت ها برای اعضا ۵۰ هزار ریال است. بعد از ثبت نام در سایت، برای صدور کارت عضویت باید دو قطعه عکس پرسنلی، کپی کارت ملی، کارت دانشجویی یا مدرک فارغ التحصیلی به همراه داشته باشید و به دفتر سینماتک موزه مراجعه کنید. پس از عضویت، می توانید از نمایشگاه های موزه هنرهای معاصر به طور رایگان دیدن کنید.

تعداد سانس ها در هفته: روزهای یکشنبه شلوغ ترین سانس اجرا در سینماتک موزه هنرهای معاصر است. شنبه و چهارشنبه از روزهای دیگری است که فیلم ها اکران می شوند. بیشتر سانس های این سینما، بعدازظهرها و ساعت ۱۷:۰۰ و ۱۹:۰۰ است.
 

 

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.