رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

سرمای هوا پلنگ‌های گیلان را به حاشیه روستاها کشاند

به‌علت بارش برف و کمبود غذا گوشتخواران از جمله پلنگ‌های استان به محدوده روستاها نزدیک شده‌اند.

 کارشناسان حیات‌وحش اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست گیلان موفق شدند یک قلاده پلنگ ماده را که به‌نظر می‌آمد به‌علت  جراحت و بارش سنگین برف در حاشیه روستای سجیدان منطقه سیاهکلرود شهرستان رودسر مشاهده شده است زنده‌گیری کنند.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، براساس اعلام تلفنی مردم منطقه روستای سجیدان از توابع شهرستان رودسر، مبنی بر مشاهده یک قلاده پلنگ در حواشی روستا، اکیپ کارشناسی اداره نظارت بر حیات وحش اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست گیلان در معیت همکاران اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان رودسر و جمعی از دوستداران حیات وحش به محل عزیمت کرده و پس از هماهنگی با کارشناسان سازمان حفاظت محیط زیست با استفاده از اسلحه بیهوشی موفق به زنده‌گیری یک قلاده پلنگ ایرانی ماده جهت انتقال به سازمان حفاظت محیط زیست شدند.

حفاظت از پلنگ‌های ماده به‌علت نقش بسیار مهم‌شان در قدرت باروری و تولید نسل بسیار حائز اهمیت  است و از این‌رو سازمان حفاظت محیط زیست با کمک شرکت‌های بیمه‌گر نسبت به بیمه پلنگ ایرانی اقدام کرده‌اند.

به‌علت بارش سنگین برف در روزهای اخیر و کمبود غذا، اکثر طعمه‌های پلنگ برای تغذیه به حاشیه روستاها پناه می‌آورند و از همین‌رو هم پلنگ‌ها و سایر گوشتخواران نیز به محدوده روستاها نزدیک می‌شوند.

به گفته کارشناسان حیات‌وحش اداره‌کل حفاظت محیط زیست گیلان، دلیل کندی حرکت و جابجایی پلنگ مذکور می‌تواند بروز جراحت یا آسیب‌دیدگی باشد که به بررسی بیشتر و کارشناسی‌تر از سوی متخصصین نیاز دارد.

روابط عمومی حفاظت محیط‌زیست گیلان مراتب قدردانی خود را از مردم روستای سجیدان و دوستداران محیط‌زیست که برای ادامه بقای حیات وحش تلاش می‌کنند اعلام می‌دارد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.