رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

حضور سید احمد خمینی در چهارمین روز جشنواره فیلم فجر +تصویر

چهارمین روز جشنواره فیلم فجر در برج میلاد در شرایطی به پایان رسید که "فراری" پرطرفدارترین و "سوفی و دیوانه" کم طرفدارترین فیلم کاخ رسانه ها و منتقدان بودند.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، سیزدهم بهمن ماه یکی از روزهای نسبتا شلوغ جشنواره بود که از چهره های جدید حاضر در آن به سید احمد خمینی فرزند سید حسن خمینی در هنگام نمایش فیلم سوفی و دیوانه میتوان اشاره کرد.
* در این روز فیلم فراری به کارگردانی علیرضا داودنژاد شلوغ ترین سانس نمایش در روزهای ابتدایی جشنواره در برج میلاد  را به خود اختصاص داد و علاوه بر تماشاگران زیادی که در بالکن مرکز همایشها نشسته بودند طبقه همکف سالن اصلی هم تقریبا پر شد.
*حجت الله ایوبی (رییس سازمان سینمایی)، حیدری خلیلی و آرش امینی از جمله مدیران سازمان سینمایی بودند که فیلم داودنژاد را در برج میلاد تماشا کردند.
* در نشست فیلم فراری عوامل فیلم با کمی تاخیر به سالن آمدند که این باعث شد محمود گبرلو مجری نشست ها شروع به گرفتن عکس سلفی با خبرنگاران و عکاسان کند.
* با وجود رضایتی که از فیلم فراری در سالن رسانه ها وجود داشت اما نشست پرسش و پاسخ آن خیلی کوتاه و فقط با اکتفا به چند سوال کوتاه برگزار شد و بازیگران فیلم تقریبا حرف خاصی در نشست نگفتند.
* بازی ترلان پروانه در فیلم فراری توجه و تحسین عده زیادی از اهالی رسانه و تماشاگران فیلم در برج میلاد را جلب کرد.
* یکی از اتفاقات آزاردهنده در نشست های پرسش و پاسخ فیلم ها که در جلسه مطبوعاتی فیلم آباجان و فراری به اوج خود رسید نبود جای درست برای خبرنگارانی بود که با توجه به ضعیف بودن صدا و خاموش بودن تلویزیون های تعبیه شده روی دیوار و عکاسانی که جلوی بخشی از صندلی ها قرار گرفته بودند هیچ نقطه دیدی از عوامل فیلم نداشتند. ضمن اینکه تعدادی از عکاسان و نیز افراد غیرعکاس با وجود مکانی که در بخشی از سالن برایشان درنظر گرفته شده بود، با نشستن روی صندلی مخصوص خبرنگاران مشغول عکاسی و فیلمبرداری با موبایل بودند و عده ای هم که اصلا خبرنگار نبودند در ردیف های ابتدایی جایگاه آن ها نشسته بودند.

جشنوراه فیلم فجر


*حضور افرادی که طبق مشاهده برخی خبرنگاران با کارت مهمان ویژه و حتی بدون کارت توسط مسئول ورود و خروج مرکز همایشها به سالن راه می یافتند باعث گلایه بعضی اهالی رسانه شده است هرچند تاکنون در نحوه ورود تماشاگران به سالن و نیز جای نشستن مشکلی ایجاد نشده است.
*یکی از فیلم هایی که در چهارمین روز جشنواره نمایش داده شد فیلم کوپال بود که با وجود برخی صحنه های غیرمتعارف و مشمئزکننده، مورد توجه و علاقه جمع زیادی از اهالی رسانه قرار گرفت.
* فاطمه معتمدآریا در نشست مطبوعاتی فیلم آباجان به سه حادثه پلاسکو، کولبران و سیل سیستان اشاره کرد و برای ایران کم شدن بلایای طبیعی و نابخردیهایی که اتفاقات ناگواری را سبب می‌شود آرزو کرد.
*مستند آوانتاژ اولین فیلم روز ۱۳ بهمن ماه در برج میلاد بود که با حضور تعداد زیادی زن و مرد کارتن خواب نمایش داده شد و آن ها پس از نمایش با تشویق های طولانی نسبت به فیلم واکنش مثبتی نشان دادند.
*در هنگام نمایش فیلم سوفی و دیوانه که مانند یکی دو فیلم دیگر مهدی کرم پور تهرانگردی ویژه ای هم داشت، سالن تقریبا پر از تماشاگر بود که در همان نیم ساعت اول تعداد زیادی از حاضران سالن را ترک کردند و آن هایی هم که باقی ماندند بارها تا پایان فیلم با خنده و تشویق نسبت به روند داستان واکنش نشان دادند. این اتفاق و خنده های گاهی تمسخرآمیز در سالن برج میلاد علاوه بر اینکه فضای این سالن را برای اهالی سینما و صاحبان فیلم در جشنواره سنگین و حتی ترسناک می کند، باعث اعتراض و ناراحتی عده ای که تمایل به دیدن فیلم دارند هم شد.
*سوفی و دیوانه تقریبا اولین فیلم جشنواره در برج میلاد بود که در دقایق ابتدایی تماشاگران زیادی سالن را ترک کردند و این موضوع طبق گفته کرم پور برای گروه قابل پیش بینی بود.
 *با این حال عوامل فیلم سوفی و دیوانه در نشست مطبوعاتی از فیلم خود دفاع کردند و خواستند که بار دیگر در فرصتی مناسب فیلم را تماشا کنند چون این اتفاق برای چه کسی امیر را کشت هم تکرار شده بود.
* در چهارمین روز جشنواره سیامک صفری بازیگری بود که دو فیلم فراری و سوفی و دیوانه را در دو سانس پشت سرهم داشت.
* یکی از نکات جالب توجه این دوره از جشنواره در برج میلاد حضور کمرنگ اهالی سینما و هنرمندان در این مکان بوده و در چهارمین روز هنرمندانی همچون محمد بزرگ نیا، سیروس الوند، علی معلم، احسان کرمی، محمد حسین قاسمی، امیرعلی دانایی، افشین هاشمی در برج میلاد به تماشای فیلم های سینمایی نشستند.
*با توجه به مشکل به وجود آمده در سایت سینوگرام که باعث تاخیر در صدور کارت های برخی از خبرنگاران و عکاسان شد، در دو روز گدشته تمام کارتهای رسانه ای مجاز صادر شد.
* سومین شماره روزنامه جشنواره سی و پنجم فجر با نگاهی به موضوعات سینما، مردم و سیمرغ منتشر شد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.