رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

اختصاص ۲ هزار میلیارد ریال برای مقابله با ریزگردها

مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت : دولت برای مقابله با پدیده ریزگردها در سال آینده ۲ هزار میلیارد ریال (۲۰۰ میلیارد تومان) بودجه در نظرگرفته است.

عبدالغفار شجاع پنجشنبه در حاشیه برگزاری نشست روسای مجامع مشورتی توسعه استان های کشور در بندرعباس به خبرنگار ایرنا گفت: استان های هرمزگان و خوزستان که بیشترین درگیری با این پدیده را دارند می توانند بودجه یاد شده را برای رفع مشکل های خود با همکاری متولیان امر در این بخش استفاده کنند.
به گزارش اینتیتر به نقل از ایرنا، وی ادامه داد: در گذشته از شیوه مالچ پاشی و نهال کاری برای مقابله با پدیده شن های روان استفاده می شد که امروزه تیمی مراجعه کرده و طرح جدیدی ارائه کرده است.
مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اضافه کرد: ۶۰ درصد منشاء ریزگردهای استان های یاد شده خارجی و ۴۰ درصد داخلی است که برای رفع مشکل باید با کشورهای همسایه همکاری داشته باشیم.
** ۳۰ درصد آب شرب سواحل جنوبی از دریا تامین می شود
شجاع با اشاره به کمبود آب شرب در حاشیه سواحل جنوبی کشور، افزود: بر اساس طرح آماده شده در قالب برنامه ششم توسعه کشور ۳۰ درصد آب شرب سواحل جنوبی کشور که با کمبود آب مواجه هستند باید از طریق شیرین سازی آب دریا تامین شود.
وی افزود: یکی از مسائل اجرای این طرح مشکل های زیست محیطی بوده که برای رفع این نگرانی ها باید چرخه ای از فراوری نمک استحصالی از آب دریا با ایجاد صنایع مرتبط شکل گیرد.
مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به خبرنگار ایرنا یادآور شد: کشوری مانند چین یازده مرتبه آب را بازیابی و برای مصارف صنعتی و کشاورزی استفاده می کند که برای تحقق این امر در کشور باید شرکت های دانش بنیان بکار گرفته شوند.
شجاع خاطر نشان ساخت: برای شیرین سازی هر لیتر آب ۳۰ هزار ریال هزینه می شود بنابراین باید نهایت استفاده بهینه را از این منبع گران قیمت انجام داد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.