رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

تصاویری دیدنی از عجایب هفت گانه جدید جهان

در این مقاله تصاویری از عجایب هفت گانه جدید جهان را می بینید که یک هواپیمای بدون سرنشین از بالا و زاویه ای متفاوت و بسیار زیبا گرفته است. هواپیماهای بدون سرنشین شرایط را برای عکاسان سراسر جهان عوض کرده‌اند. این هواپیماها مناظری را به‌طور یکسان در اختیار حرفه‌ای‌ها و آمارتورها قرار می‌دهند که قبلا فقط از داخل هواپیما قادر به گرفتن آن بودند.

همان‌طور که این عکس‌ها از ایرپانو گواهی می‌دهند، نتایج تماشایی هستند. یک گروه عکاسی روسی در سال‌های اخیر به عجایب هفت گانه‌ ‘جدید’ جهان سفر کرده‌است، و از چشم‌انداز هواپیماهای بدون سرنشین‌اش عکس‌هایی گرفته‌است.

به گزارش اینتیتر به نقل از بازده، فهرست عجایب هفت گانه جدید جهان در ۲۰۰۷ با بیش از ۱۰۰ میلیون رای قطعی شد، و این عکس ها نشان می‌دهند چرا همه‌ی این عجایب شایسته این عنوان هستند.

۱.چیچن ایتزا، مکزیک

عکس های دیدنی عجایب هفت گانه جدید جهان

چیچن ایتزا اثری باستانی از تمدن مایا است که در کشور مکزیک واقع شده‌است. کلمه چیچن ایتزا به معنی «در کنار دهانه چاه ایتزا» است که خود «ایتزا» احتمالاً در زبان مایاها به معنی جادو یا جادویی بوده‌است. این اثر جزو میراث جهانی یونسکو به‌شمار می‌رود.

۲.مسیح نجات‌بخش، ریو دو ژانیرو، برزیل

عجایب هفت گانه

تندیس مسیح که بزرگ‌ترین مجسمهٔ دنیا بعد از مجسمه‌های بودا و آزادی است در ۷۱۰ متری بالای کوه کورکووادو  قرار دارد. این مجسمه ۳۸ متر ارتفاع دارد که شمایل عیسی مسیح را با آغوش باز به تصویر کشیده‌است.

۳.کولوسئوم روم، صبح…

عکس های دیدنی عجایب هفت گانه جدید جهان

… و شب

عکس های دیدنی عجایب هفت گانه جدید جهان

کولوسئوم  نام یک تماشاخانه در شهر رم در ایتالیا است. کولوسئوم بزرگترین تماشاخانه در امپراتوری روم بوده است. کولوسئوم ظرفیتی میان ۵۰۰۰۰ تا ۸۰۰۰۰ نفر و ۸۰ درب ورودی داشته است. ساخت کولوسئوم توسط وسپاسیان بین سالهای ۶۹ تا ۷۰ میلادی پایه‌گذاری شد. پس از آن پسرش تیتوس در سال ۸۰ میلادی کار ساخت آن را در زمین‌های باتلاقی میان تپه‌های اسکوئیلین و کائلین تمام کرد. البته پس از او دومیتیان (برادر تیتوس) در کولوسئوم تغییراتی اعمال کرد. به عنوان اولین آمفی تئاتر دائمی در روم کامل کرد.

۴.دیوار بزرگ چین

عکس های دیدنی عجایب هفت گانه جدید جهان

دیوار چین طولانی‌ترین و بزرگترین سازهٔ مهندسی تدافعی و نظامی از لحاظِ زمانِ ساخت در جهان است. این دیوار در نقشه جغرافیایی چین ۷۰۰۰ کیلومتر امتداد یافته‌است و در سال ۱۹۸۷ میلادی در فهرست میراث جهانی ثبت گردیده است.

۵.ماچو‌پیچو، پرو

عکس های دیدنی عجایب هفت گانه جدید جهان

ماچو پیچو یا ماچو پیکچو شهری با دیوارهای سنگیِ جلاداده‌شده که مطابق با معماری کلاسیک اینکاها ساخته شده‌است. اولین بنای این مجموعه این‌تی‌هوآتانا ، معبد خورشید که اتاقی با ۳ پنجره و در منطقه‌ای از ماچو پیچو که باستانشناسان آن را منطقهٔ مقدس می‌نامند، می‌باشد. در سال ۲۰۰۳ میلادی تعداد توریست‌های این شهر باستانی ۴۰۰٬۰۰۰ نفر بوده‌است. در سپتامبر ۲۰۰۷ میلادی، پرو و دانشگاه ییل به توافقی مبنی بر استرداد صنایع دستی برداشته‌شده از ماچو پیچو در اوایل قرن بیستم میلادی توسط هیرام بینگهام سوم دست یافتند.

۶.پترا، اردن

عکس های دیدنی عجایب هفت گانه جدید جهان

پترا شهری تاریخی در ۲۶۲ کیلومتری جنوب شهر امان است که درگذشته پایتخت حکومت باستانی نَبَطی‌ها بوده است. این شهر در سده ۴ پیش از میلاد و در زمان تمدنِ نبطی‌ها ساخته شده‌بود.

۷.تاج‌محل، هند

عکس های دیدنی عجایب هفت گانه جدید جهان

تاج محل از پرآوازه‌ترین بناهای جهان و آرامگاه زیبا و باشکوهی است که در نزدیکی شهر آگره و در ۲۰۰ کیلومتری جنوب دهلی نو پایتخت هند واقع شده‌است و یکی از عجایب هفتگانه جدید دنیا به‌شمار می‌رود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.