رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

بعیدی نژاد استوارنامه‌اش را به ملکه انگلیس تسلیم کرد

«حمید بعیدی نژاد» سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن روز پنجشنبه طی مراسمی تشریفاتی ، اصل استوارنامه خود را به ملکه الیزابت دوم در کاخ باکینگهام تسلیم کرد.

بعیدی نژاد پیش‌ از این رونوشت استوارنامه‌اش را شهریورماه گذشته به وزارت خارجه انگلیس تسلیم و رسماً کار خود را به‌عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن آغاز کرده بود.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایرنا، با این‌حال بر اساس پروتکل‌های تشریفاتی و سلطنتی انگلیس، سفرا بایستی استوارنامه‌شان را به عالی‌ترین مقام حکومتی این کشور که در حال حاضر ملکه الیزابت دوم است تحویل نمایند. هماهنگی این مراسم بعضاً ماه‌ها طول می‌کشد و اثر حقوقی در فرایند کار سفرا ندارد.
در جریان این مراسم ، بعیدی نژاد صبح روز پنجشنبه به همراه یک نماینده سلطنتی (مارشال) در کالسکه ای که از سوی کاخ سلطنتی در مقابل سفارت حاضر بود به سمت کاخ باکینگهام پالاس عزیمت و متعاقبا استوارنامه‌اش را به ملکه الیزابت تسلیم کرد.
ایران و انگلیس تابستان سال گذشته سفارتخانه‌های خود را پس ازچهار سال قطع روابط، دوباره بازگشایی کردند و یک سال بعد روابط دیپلماتیکشان را از سطح کاردار به سفیر ارتقاء دادند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. ناشناس می گوید

    به امید ارتقای روابط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.